
De Porsche 911 GT3 wordt gezien als de keuze voor de purist. Een product van Porsche Motorsport, maar dan voor de openbare weg. De perfecte auto om te laten zien aan anderen dat jij autorijden heel erg belangrijk vindt. Of om er gewoon mee te gaan rijden. Dat is niet gebeurd met deze GT3 in de kleur Rubystone Red, die ook nog eens van jou kan zijn.
Nu kun je je afvragen hoe bijzonder het is, een Porsche 911 GT3 in een andere kleur. Ten eerste is de GT3 komen te vervallen. De 911 is immers net vernieuwd (lees hier de rijtest met de nieuwe 992.2) en we verwachten ter zijner tijd weer een nieuwe en betere GT3, maar voordat die bij je op de stoep staat ben je zo anderhalf tot twee jaar verder.
Een kleur met historie
Een ander bijzonder aspect is de kleur: Rubystone. Dat was met de introductie van de 911 Carrera RS van de 964-generatie in 1992 dé kleur. Ook de Porsche 968 kon je in de hardroze tint krijgen. Of je het mooi vindt is persoonlijk, maar het is wel een van de meest sprekende en herkenbare Porsche-kleuren van de afgelopen 40 jaar.
Nu kun je tegen meerprijs bij PTS (Paint To Sample) bijna elk kleur krijgen die je wenst, maar dan moet je wel mazzel hebben. Het is niet zo dat je bij elke GT3 voor PTS kunt kiezen. Er is een beperkt aantal productieplaatsen en veel klanten die staan te wapperen met hun cheques. Je moet dus het geluk hebben dat Porsche je geld wil aannemen.
Stoffen bekleding voor Rubystone Red Porsche 911 GT3 Touring
In dit geval past het Rubystone ook perfect bij de GT3. Zowel de GT3 als de Carrera RS brachten het autorijden terug naar de essentie. Althans, zoveel mogelijk. Ondanks dat deze GT3 Touring Package redelijk sober is uitgevoerd (zelfs met deels stoffen bekleding) zijn items als automatische airconditioning, cruisecontrol en navigatiesysteem aanwezig.

De auto in kwestie is de 911 GT3 Touring Package, dus de versie zonder de enorme achtervleugel. Je krijgt gelukkig wel die heerlijk huilende atmosferische 4,0-liter boxermotor onder de achterklep. Deze is goed voor 510 pk en 520 Nm. Precies het juiste vermogen om het spannend te maken, maar nog enigszins bruikbaar. Het enige nadeel aan de Rubystone 911 GT3 is de transmissie. Je kon de GT3 namelijk bestellen met handgeschakelde zesbak, maar dit exemplaar heeft de zeventraps PDK.
Nu is dat een uitermate goede transmissie die sneller en bovendien zuiniger is dan de handbak. Dat scheelt weer wat CO2-boete bij het invoeren. Dit exemplaar staat te koop op Bring a Trailer en moet dus nog even verscheept en ingevoerd worden. Op het moment van schrijven staat het hoogste bod op 169.000 dollar met nog zes dagen te gaan. Dit gaat waarschijnlijk een heel prijzig grapje worden.
Meer van TopGear


De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze veelgemaakte fout moet je niet maken als je een goede deal wil voor een gebruikte auto

De Skoda Enyaq Cargo is de perfecte tweezitter voor de Nederlandse binnensteden

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Kabinet wil tenaamstellingsbelasting heffen op elke auto die op naam wordt gezet

Als jij je boetes niet op tijd betaalt, krijg je in deze Nederlandse stad in wielklem
