
Lastig hè, een Porsche 911 kiezen – er zijn nogal wat verschillende versies. Laten we het wat eenvoudiger voor je maken. Wil je alles in een rechte lijn verpulveren? Dan ga je voor de Turbo S. Wil je de meest betrokken rijervaring? Kies dan de GT3 of GT3 Touring. Voor alle andere wensen kun je het beste de GTS kiezen. De GTS is van oudsher de lekkerste van de ‘normale’ Elfjes. De formule is simpel: net iets meer vermogen, donkere exterieurdelen, leuke opties en een leuk interieur met onder meer een (optionele) rode teller.
Specificaties Porsche 911 GTS (992)
De 3,0-liter zescilinder komt uit de Carrera S, maar produceert met 480 pk even 30 pk meer. De 0-100-tijd is nu 3,3 seconden met de automaat en vierwielaandrijving, wat eigenlijk al sneller is dan je ooit zult nodig hebben. De Turbo S zou je dus ook wel kunnen wegstrepen. Een handbak is ook leverbaar, net als achterwielaandrijving. Een deel van de geluidsisolatie is weggelaten zodat de inzittenden de motor beter kunnen horen.
Het uiterlijk van de GTS
Je herkent de Porsche 911 GTS sowieso aan de GTS-badges. Daarnaast zijn er verschillende zwarte accenten en zwarte velgen (20 inch voor, 21 inch achter). De pook van de handbak is 10 millimeter korter en er zijn diverse opties standaard aanwezig, zoals het GT-sportstuur, het Sport Chrono-pakket en het stofje ‘Race Tex’ voor het interieur.
Op de optielijst staat onder andere het Lightweight Design-pakket. Dat maakt de Porsche 911 GTS (992) 25 kilo lichter met onder meer kuipstoelen en het weglaten van het achterbankje. Daarnaast zijn de ruiten van lichter glas en installeert Porsche een kleinere accu.
Prijzen Porsche 911 GTS (992)
De goedkoopste versie is de GTS Coupé, zonder vierwielaandrijving. Deze kost 184.600 euro. Vierwielaandrijving kost zo’n 10.000 euro extra. De duurste is de Targa (altijd met vierwielaandrijving), die kost 211.000 euro. In september komt de nieuwe Porsche 911 GTS (992) naar de dealers.
Meer van TopGear


Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro
