
Lastig hè, een Porsche 911 kiezen – er zijn nogal wat verschillende versies. Laten we het wat eenvoudiger voor je maken. Wil je alles in een rechte lijn verpulveren? Dan ga je voor de Turbo S. Wil je de meest betrokken rijervaring? Kies dan de GT3 of GT3 Touring. Voor alle andere wensen kun je het beste de GTS kiezen. De GTS is van oudsher de lekkerste van de ‘normale’ Elfjes. De formule is simpel: net iets meer vermogen, donkere exterieurdelen, leuke opties en een leuk interieur met onder meer een (optionele) rode teller.
Specificaties Porsche 911 GTS (992)
De 3,0-liter zescilinder komt uit de Carrera S, maar produceert met 480 pk even 30 pk meer. De 0-100-tijd is nu 3,3 seconden met de automaat en vierwielaandrijving, wat eigenlijk al sneller is dan je ooit zult nodig hebben. De Turbo S zou je dus ook wel kunnen wegstrepen. Een handbak is ook leverbaar, net als achterwielaandrijving. Een deel van de geluidsisolatie is weggelaten zodat de inzittenden de motor beter kunnen horen.
Het uiterlijk van de GTS
Je herkent de Porsche 911 GTS sowieso aan de GTS-badges. Daarnaast zijn er verschillende zwarte accenten en zwarte velgen (20 inch voor, 21 inch achter). De pook van de handbak is 10 millimeter korter en er zijn diverse opties standaard aanwezig, zoals het GT-sportstuur, het Sport Chrono-pakket en het stofje ‘Race Tex’ voor het interieur.
Op de optielijst staat onder andere het Lightweight Design-pakket. Dat maakt de Porsche 911 GTS (992) 25 kilo lichter met onder meer kuipstoelen en het weglaten van het achterbankje. Daarnaast zijn de ruiten van lichter glas en installeert Porsche een kleinere accu.
Prijzen Porsche 911 GTS (992)
De goedkoopste versie is de GTS Coupé, zonder vierwielaandrijving. Deze kost 184.600 euro. Vierwielaandrijving kost zo’n 10.000 euro extra. De duurste is de Targa (altijd met vierwielaandrijving), die kost 211.000 euro. In september komt de nieuwe Porsche 911 GTS (992) naar de dealers.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
