
Lastig hè, een Porsche 911 kiezen – er zijn nogal wat verschillende versies. Laten we het wat eenvoudiger voor je maken. Wil je alles in een rechte lijn verpulveren? Dan ga je voor de Turbo S. Wil je de meest betrokken rijervaring? Kies dan de GT3 of GT3 Touring. Voor alle andere wensen kun je het beste de GTS kiezen. De GTS is van oudsher de lekkerste van de ‘normale’ Elfjes. De formule is simpel: net iets meer vermogen, donkere exterieurdelen, leuke opties en een leuk interieur met onder meer een (optionele) rode teller.
Specificaties Porsche 911 GTS (992)
De 3,0-liter zescilinder komt uit de Carrera S, maar produceert met 480 pk even 30 pk meer. De 0-100-tijd is nu 3,3 seconden met de automaat en vierwielaandrijving, wat eigenlijk al sneller is dan je ooit zult nodig hebben. De Turbo S zou je dus ook wel kunnen wegstrepen. Een handbak is ook leverbaar, net als achterwielaandrijving. Een deel van de geluidsisolatie is weggelaten zodat de inzittenden de motor beter kunnen horen.
Het uiterlijk van de GTS
Je herkent de Porsche 911 GTS sowieso aan de GTS-badges. Daarnaast zijn er verschillende zwarte accenten en zwarte velgen (20 inch voor, 21 inch achter). De pook van de handbak is 10 millimeter korter en er zijn diverse opties standaard aanwezig, zoals het GT-sportstuur, het Sport Chrono-pakket en het stofje ‘Race Tex’ voor het interieur.
Op de optielijst staat onder andere het Lightweight Design-pakket. Dat maakt de Porsche 911 GTS (992) 25 kilo lichter met onder meer kuipstoelen en het weglaten van het achterbankje. Daarnaast zijn de ruiten van lichter glas en installeert Porsche een kleinere accu.
Prijzen Porsche 911 GTS (992)
De goedkoopste versie is de GTS Coupé, zonder vierwielaandrijving. Deze kost 184.600 euro. Vierwielaandrijving kost zo’n 10.000 euro extra. De duurste is de Targa (altijd met vierwielaandrijving), die kost 211.000 euro. In september komt de nieuwe Porsche 911 GTS (992) naar de dealers.
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost
