Porsche 911 GT3 Touring (992) is er weer

510 pk, geen spoiler en wel een handbak

Foto('s): PorscheAchterkant Porsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorschePorsche 911 GT3 Touring
Zijkant Porsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorscheAchterkant Porsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorschePorsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorscheInterieur Porsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorscheBovenkant Porsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorschePorsche 911 GT3 TOuring
Foto('s): PorschePorsche 911 GT3 Touring
Foto('s): PorscheRemlicht Porsche 911 GT3 Touring
Achterkant Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Zijkant Porsche 911 GT3 Touring
Achterkant Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring
Interieur Porsche 911 GT3 Touring
Bovenkant Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 TOuring
Porsche 911 GT3 Touring
Remlicht Porsche 911 GT3 Touring

Een van de belangrijkste redenen om het studiegeld van je eerstgeborene aan een Porsche 911 GT3 uit te geven, is die fantastische zescilinder die tot wel 9.000 toeren per minuut maakt. Maar wat als je nu niet die achtervleugel wilt? Dan is er nu wederom een Porsche 911 GT3 Touring; de GT3 zonder spoiler. Hoewel we groot fan zijn van de gigantische achterspoiler op de GT3, durven we wel te zeggen dat de nieuwe Porsche 911 GT3 Touring de mooiste 911 van dit moment is. Die kenmerkende daklijn, de grote bips en de centrale uitlaten komen verrekte goed uit de verf. Ook leuk: de Touring kost ongeveer hetzelfde als de normale GT3.

De specificaties van de Porsche 911 GT3 Touring (992)

De specificaties van de nieuwe GT3 Touring zijn gelijk aan die van de GT3 met spoiler. De 4,0-liter zescilinder boxermotor produceert 510 pk zonder hulp van een turbo. De motor is gebaseerd op de motor uit de GT3 R-raceauto. De vorige generatie van de GT3 Touring was uitsluitend leverbaar met een handbak, maar voor deze generatie geeft Porsche de keuze tussen een handbak of een PDK-automaat. De 0-100-tijd zal tussen de 3 en 4 seconden liggen met een top rond de 320 km/u.

Het remlicht

Als je een beetje moeite hebt met het onderscheiden van de huidige generatie Porsche 911 (992) en de vorige generatie (991) dan kun je altijd kijken naar het derde remlicht. Bij de doorsnee 911-modellen zijn dit twee verticale reageerbuisjes. Bij de Porsche 911 Turbo en de Porsche 911 GT3 zitten de spoilers in de weg, dus die kregen een normaal horizontaal derde remlicht.

Achterkant Porsche 911 GT3 TouringFoto('s): Porsche

Bij de nieuwe Porsche 911 GT3 Touring ontbreekt de enorme vleugel, dus er zou weer plaats zijn voor de twee buisjes. Porsche kiest voor de nieuwe Touring echter om het remlicht van de GT3 te gebruiken. Wat je met deze info moet? Leuk om iemand mee te vervelen op verjaardagen. De verborgen achterspoiler komt, net als bij de Carrera-modellen, bij hoge snelheden omhoog.

Horloge van Porsche

Kopers van de Porsche 911 GT3 Touring mogen voor een speciaal bijpassend chronograafhorloge shoppen bij Porsche Design. Het wordt alleen verkocht aan GT3 Touring-klanten. Verder monteert Porsche een zwart interieur en stoelen met een zwarte stoffen middenbaan. De versie met automaat en die met de handbak hebben dezelfde prijs. Voor minimaal 238.800 euro neem je een Porsche 911 GT3 Touring mee naar huis. Als je de prijs wilt spekken, zijn dezelfde opties leverbaar als voor de normale GT3. In september komt de auto naar de dealers.

Reacties
  1. Porsche 911 GTS (992) is weer de juiste keuze – Mijn CMS zegt op 23 juni 2021 om 10:47:

    […] verpulveren? Dan ga je voor de Turbo S. Wil je de meest betrokken rijervaring? Kies dan de GT3 of GT3 Touring. Voor alle andere wensen kun je het beste de GTS kiezen. De GTS is van oudsher de lekkerste van de […]

  2. Chris zegt op 18 juni 2021 om 13:50:

    Dat wordt dus minstens 2,5 ton voor een platgeslagen kever, waarvan er al meer dan 1 miljoen rond rijden. Voor dat geld koop liever een wel exclusieve sportwagen, dan de zoveelste 911.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken