
Ja, die zag je vast wel aankomen. Over enkele jaren zijn er minstens 386 versies van de nieuwe Porsche 911, en dit zijn er alvast weer een paar: twee Carrera’s zonder dak.
Of ja, met stoffen dakje dus. En niet zomaar een stoffen dakje: Porsche heeft veel moeite gedaan om ervoor te zorgen dat de 911 cabriolet er met gesloten dak hetzelfde silhouet op nahoudt als de standaard 911. Sieht gut aus ja. Bovendien is de dakconstructie niet al te zwaar: er is onder andere magnesium in verwerkt. Net als de gesloten modellen hebben de nieuwe cabrio’s een langere wielbasis en een grotere spoorbreedte dan hun voorganger, maar zijn ze toch lichter.
In eerste instantie wordt de 911 cabrio aangeboden in twee varianten: de Carrera en de Carrera S. Beide verschillen technisch niet van hun dichte broertjes, maar voor de volledigheid: de standaard auto heeft een 3,4-liter motor met 350 pk, terwijl de S een blok van 3,8 liter met 400 pk meekrijgt. Beide zijn uiteraard zescilinder boxermotoren, en beide zijn standaard gekoppeld aan een zeventraps handgeschakelde versnellingsbak.
Vanaf de lente van 2012 staan de nieuwe zomerse 911’jes bij de dealer voor een prijs vanaf 128.599 euro.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
