
Ja, die zag je vast wel aankomen. Over enkele jaren zijn er minstens 386 versies van de nieuwe Porsche 911, en dit zijn er alvast weer een paar: twee Carrera’s zonder dak.
Of ja, met stoffen dakje dus. En niet zomaar een stoffen dakje: Porsche heeft veel moeite gedaan om ervoor te zorgen dat de 911 cabriolet er met gesloten dak hetzelfde silhouet op nahoudt als de standaard 911. Sieht gut aus ja. Bovendien is de dakconstructie niet al te zwaar: er is onder andere magnesium in verwerkt. Net als de gesloten modellen hebben de nieuwe cabrio’s een langere wielbasis en een grotere spoorbreedte dan hun voorganger, maar zijn ze toch lichter.
In eerste instantie wordt de 911 cabrio aangeboden in twee varianten: de Carrera en de Carrera S. Beide verschillen technisch niet van hun dichte broertjes, maar voor de volledigheid: de standaard auto heeft een 3,4-liter motor met 350 pk, terwijl de S een blok van 3,8 liter met 400 pk meekrijgt. Beide zijn uiteraard zescilinder boxermotoren, en beide zijn standaard gekoppeld aan een zeventraps handgeschakelde versnellingsbak.
Vanaf de lente van 2012 staan de nieuwe zomerse 911’jes bij de dealer voor een prijs vanaf 128.599 euro.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
