
Ja, die zag je vast wel aankomen. Over enkele jaren zijn er minstens 386 versies van de nieuwe Porsche 911, en dit zijn er alvast weer een paar: twee Carrera’s zonder dak.
Of ja, met stoffen dakje dus. En niet zomaar een stoffen dakje: Porsche heeft veel moeite gedaan om ervoor te zorgen dat de 911 cabriolet er met gesloten dak hetzelfde silhouet op nahoudt als de standaard 911. Sieht gut aus ja. Bovendien is de dakconstructie niet al te zwaar: er is onder andere magnesium in verwerkt. Net als de gesloten modellen hebben de nieuwe cabrio’s een langere wielbasis en een grotere spoorbreedte dan hun voorganger, maar zijn ze toch lichter.
In eerste instantie wordt de 911 cabrio aangeboden in twee varianten: de Carrera en de Carrera S. Beide verschillen technisch niet van hun dichte broertjes, maar voor de volledigheid: de standaard auto heeft een 3,4-liter motor met 350 pk, terwijl de S een blok van 3,8 liter met 400 pk meekrijgt. Beide zijn uiteraard zescilinder boxermotoren, en beide zijn standaard gekoppeld aan een zeventraps handgeschakelde versnellingsbak.
Vanaf de lente van 2012 staan de nieuwe zomerse 911’jes bij de dealer voor een prijs vanaf 128.599 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom zie je in New York eigenlijk altijd stoom uit de straat komen?

Dit zijn dertien auto’s waarvan je niet wist dat ze onderhuids hetzelfde zijn

Met dit simpele trucje voorkom je deukjes van deuren als je in een krap vak moet parkeren

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan
