
De Porsche 911 R heeft twee kopers: de liefhebber die niets liever wil dan rijden in de puurste rijmachine die Porsche ooit gemaakt heeft, en de slimme handelaar die het ziet als een investeringsobject. Vergeet niet: je moest door Porsche uitgenodigd worden om een 911 R te mogen kopen.
Een Belg van de tweede soort heeft nog niet eens de new car smell opgesnoven van zijn Porsche 911 R, of hij zet hem alweer te koop. Naar (voorzichtige) schatting moet hij tussen de 250.000 en 350.000 euro kosten tijdens de veiling. Nieuw kostte hij je in Nederland ongeveer 300.000 euro, maar dit exemplaar moet je nog wel even importeren en op Nederlands kenteken zetten. We horen de Belastingdienst al in hun handen wrijven.
Waar staat de Porsche 911 R te koop?
Komend weekend staat de Porsche 911 R met nummer 135 (van 911 gebouwde exemplaren) te koop tijdens de ‘Zoute Sale’ in België. Hij heeft slechts 52 kilometer gereden en is voorzien van een aantal opties zoals airconditioning, ledverlichting en PCM. Lekker boeiend verder, het gaat om die heerlijke, turboloze 4,0-liter boxermotor en natuurlijk die illustere handbak.
Waarschijnlijk krijg je niet snel nog een keer de kans. Dus spring erop!
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
