
De Porsche 911 R heeft twee kopers: de liefhebber die niets liever wil dan rijden in de puurste rijmachine die Porsche ooit gemaakt heeft, en de slimme handelaar die het ziet als een investeringsobject. Vergeet niet: je moest door Porsche uitgenodigd worden om een 911 R te mogen kopen.
Een Belg van de tweede soort heeft nog niet eens de new car smell opgesnoven van zijn Porsche 911 R, of hij zet hem alweer te koop. Naar (voorzichtige) schatting moet hij tussen de 250.000 en 350.000 euro kosten tijdens de veiling. Nieuw kostte hij je in Nederland ongeveer 300.000 euro, maar dit exemplaar moet je nog wel even importeren en op Nederlands kenteken zetten. We horen de Belastingdienst al in hun handen wrijven.
Waar staat de Porsche 911 R te koop?
Komend weekend staat de Porsche 911 R met nummer 135 (van 911 gebouwde exemplaren) te koop tijdens de ‘Zoute Sale’ in België. Hij heeft slechts 52 kilometer gereden en is voorzien van een aantal opties zoals airconditioning, ledverlichting en PCM. Lekker boeiend verder, het gaat om die heerlijke, turboloze 4,0-liter boxermotor en natuurlijk die illustere handbak.
Waarschijnlijk krijg je niet snel nog een keer de kans. Dus spring erop!
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
