
De Porsche 911 R heeft twee kopers: de liefhebber die niets liever wil dan rijden in de puurste rijmachine die Porsche ooit gemaakt heeft, en de slimme handelaar die het ziet als een investeringsobject. Vergeet niet: je moest door Porsche uitgenodigd worden om een 911 R te mogen kopen.
Een Belg van de tweede soort heeft nog niet eens de new car smell opgesnoven van zijn Porsche 911 R, of hij zet hem alweer te koop. Naar (voorzichtige) schatting moet hij tussen de 250.000 en 350.000 euro kosten tijdens de veiling. Nieuw kostte hij je in Nederland ongeveer 300.000 euro, maar dit exemplaar moet je nog wel even importeren en op Nederlands kenteken zetten. We horen de Belastingdienst al in hun handen wrijven.
Waar staat de Porsche 911 R te koop?
Komend weekend staat de Porsche 911 R met nummer 135 (van 911 gebouwde exemplaren) te koop tijdens de ‘Zoute Sale’ in België. Hij heeft slechts 52 kilometer gereden en is voorzien van een aantal opties zoals airconditioning, ledverlichting en PCM. Lekker boeiend verder, het gaat om die heerlijke, turboloze 4,0-liter boxermotor en natuurlijk die illustere handbak.
Waarschijnlijk krijg je niet snel nog een keer de kans. Dus spring erop!
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
