
Rood leer in een Porsche, lekker. Beige leer in een Porsche, ook lekker. Gouden logootjes, kan best lekker zijn. Corduroy op de middenbaan van de stoelen, origineel. Retro-tellers met groene verlichting, gaaf. Retro-bestickering op de deuren, fijn. Maar dat allemaal in één auto? Het scheelt dat deze Porsche 911 Targa Heritage Design Edition in beperkte oplage geproduceerd zal worden.
Volgens Porsche zijn de gouden logo’s een verwijzing naar de jaren vijftig. De witte strepen op de neus zijn een knipoog naar het raceverleden en de gouden badge op de kont lijkt op een badge die eigenaren van een Porsche 356 kregen als ze de 100.000 kilometer bereikten. Deze badge ga je terugzien op alle Porsche Heritage Design-modellen. Jazeker, er komen er nog meer.
De komende tijd zal Porsche meer auto’s uitbrengen zoals deze Porsche 911 Targa Heritage, elk met elementen uit het verleden van het merk. Ze kijken voor inspiratie naar de periode tussen de jaren vijftig en tachtig. De 911 Speedster was al leverbaar met enkele retro-elementen.
Porsche 911 Targa Heritage: de specs
De 911 Targa Heritage is altijd een 4S. Dat betekent dat zescilinder boxermotor 450 pk produceert en dat de halve cabriolet in 3,6 seconden naar de 100 km/u schiet, met een top van 304 km/u. Het model is voorzien van een PDK-automaat of een handgeschakelde zevenbak. Porsche Design maakte een bijpassend horloge, dat net als de Targa Heritage gelimiteerd is tot 992 exemplaren. Prijzen zijn nog niet bekend.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer
