
Rood leer in een Porsche, lekker. Beige leer in een Porsche, ook lekker. Gouden logootjes, kan best lekker zijn. Corduroy op de middenbaan van de stoelen, origineel. Retro-tellers met groene verlichting, gaaf. Retro-bestickering op de deuren, fijn. Maar dat allemaal in één auto? Het scheelt dat deze Porsche 911 Targa Heritage Design Edition in beperkte oplage geproduceerd zal worden.
Volgens Porsche zijn de gouden logo’s een verwijzing naar de jaren vijftig. De witte strepen op de neus zijn een knipoog naar het raceverleden en de gouden badge op de kont lijkt op een badge die eigenaren van een Porsche 356 kregen als ze de 100.000 kilometer bereikten. Deze badge ga je terugzien op alle Porsche Heritage Design-modellen. Jazeker, er komen er nog meer.
De komende tijd zal Porsche meer auto’s uitbrengen zoals deze Porsche 911 Targa Heritage, elk met elementen uit het verleden van het merk. Ze kijken voor inspiratie naar de periode tussen de jaren vijftig en tachtig. De 911 Speedster was al leverbaar met enkele retro-elementen.
Porsche 911 Targa Heritage: de specs
De 911 Targa Heritage is altijd een 4S. Dat betekent dat zescilinder boxermotor 450 pk produceert en dat de halve cabriolet in 3,6 seconden naar de 100 km/u schiet, met een top van 304 km/u. Het model is voorzien van een PDK-automaat of een handgeschakelde zevenbak. Porsche Design maakte een bijpassend horloge, dat net als de Targa Heritage gelimiteerd is tot 992 exemplaren. Prijzen zijn nog niet bekend.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie
