Waarom Porsche de 911 niet in één keer vernieuwd is geheel onduidelijk. Eerst de Carrera, daarna de Carrera 4 en komende herfst een nieuwe 911 Targa die van de direct ingespoten, nieuwe boxermotoren profiteert.
 
De 3,6- en 3,8-liter motoren met respectievelijk 345 en 385 pk worden in de 911 Targa vanzelf gekoppeld aan vierwielaandrijving. Het glazen dak van de 911 Targa 4 en 911 Targa 4 S heeft een oppervlak van 1,54 vierkante meter en bestaat uit twee delen. Het voorste gedeelte schuift in zeven seconden onder de achterruit door. Nieuw is een zonnescherm dat onafhankelijk van de stand van het dak elektrisch kan worden geopend en gesloten.
 
Het gebruikte glas houdt UV-straling en zonlicht gedeeltelijk tegen, zodat het interieur niet overdreven opwarmt. Uiteraard profiteert de nieuwe 911 Targa van alle verbeteringen van de andere 911-modellen zoals een aanzienlijk lager brandstofverbruik en de mogelijkheid te kiezen voor de Doppelkupplungsgetriebe die de Tiptronic S heeft opgevolgd.

Reacties