Deze keer is het geen tuner die op de proppen komt met een bodykit voor een bestaande auto, maar de fabrikant zelf. Speciaal voor de 911 Turbo Coupe ontwikkelde Porsche een aërodynamische bodykit, bestaand uit een voorspoiler, een vlakkere motorkap en een andere achterspoiler.

Hoewel we nog nooit iets te klagen hebben gehad over de rijeigenschappen van een 911 Turbo, is dit precies waar de technici bij Porsche zich op hebben gericht. De Cw-waarde is door al het gefriemel in de windtunnel in ieder geval niet veranderd. Wat wel is veranderd, is dat de 911 met al het extra plastic beter aan de weg kleeft. Met een topsnelheid van ruim 300 km/u is dat wellicht geen overbodige luxe.

Wie de bodykit direct bij aanschaf van zijn 911 laat monteren, betaalt daarvoor ongeveer 6.500 euro. Dan worden de extra delen ook direct in de kleur van de carrosserie gespoten. Achteraf monteren kan ook, maar dan ben je duurder uit.

Reacties