
De Südwestbank houdt in de oldtimerindex de prestaties van klassieke auto’s bij. Handig, want zo kunnen ze hun klanten met meer dan 1 miljoen euro op de bank adviseren te investeren in klassieke auto’s met een minimumwaarde van 100.000 euro. En dat is precies wat ze nu ook doen. Ze houden de waardes van de meest begeerlijke old- en youngtimers bij om de rijkaards te adviseren.
En de Porsche 911?
Bovenaan de lijst staat de Porsche 911. De bank bekeek alle generaties tussen 1964 en 1989. En het resultaat is nog erger dan je waarschijnlijk dacht. Sinds 2005 steeg waarde van de auto gemiddeld met 683 procent.
Dat is overigens exact het productieaantal van de Porsche 911 GT3 RS van de 996-generatie. De gemiddelde waarde is nu 129.739 euro. Dat was dus ooit net geen 19.000 euro. Je droom om ooit nog een oude Porsche 911 te bezitten, is definitief aan duigen.
Andere stijgers
De BMW 503, 507 en 3200 CS staan op een tweede plek met 661 procent. De BMW 6-serie van de E24-generatie vloog met 563 procent omhoog. Dus, wat moet je nu nog kopen als je geen miljoenen hebt? De Opel Manta B en Ascona B verdwenen van de lijst omdat de waarde stagneerde. En anders is er altijd nog de Porsche 924. Of als je héél snel bent wellicht een Porsche 944.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Deze kleine foutjes in de Netflix-hit iHostage zien alleen autoliefhebbers

De duurste versie van deze budget-Renault kost net zoveel als een BMW M3 met opties

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Ik heb een aantal van die belachelijk dure negenelfjes proefgereden en ze vielen zwaar tegen, ze zijn volkomen geoverwaardeerd. ik zou ze niet eens willen hebben. De 924 met zijn audimotor was ook niets en de 928 die ik probeerde was een absolute ramp door ernstige motorproblemen.