
De Südwestbank houdt in de oldtimerindex de prestaties van klassieke auto’s bij. Handig, want zo kunnen ze hun klanten met meer dan 1 miljoen euro op de bank adviseren te investeren in klassieke auto’s met een minimumwaarde van 100.000 euro. En dat is precies wat ze nu ook doen. Ze houden de waardes van de meest begeerlijke old- en youngtimers bij om de rijkaards te adviseren.
En de Porsche 911?
Bovenaan de lijst staat de Porsche 911. De bank bekeek alle generaties tussen 1964 en 1989. En het resultaat is nog erger dan je waarschijnlijk dacht. Sinds 2005 steeg waarde van de auto gemiddeld met 683 procent.
Dat is overigens exact het productieaantal van de Porsche 911 GT3 RS van de 996-generatie. De gemiddelde waarde is nu 129.739 euro. Dat was dus ooit net geen 19.000 euro. Je droom om ooit nog een oude Porsche 911 te bezitten, is definitief aan duigen.
Andere stijgers
De BMW 503, 507 en 3200 CS staan op een tweede plek met 661 procent. De BMW 6-serie van de E24-generatie vloog met 563 procent omhoog. Dus, wat moet je nu nog kopen als je geen miljoenen hebt? De Opel Manta B en Ascona B verdwenen van de lijst omdat de waarde stagneerde. En anders is er altijd nog de Porsche 924. Of als je héél snel bent wellicht een Porsche 944.
Meer van TopGear


Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Dit ooit in Nederland populaire automerk is bijna failliet, maar op deze controversiële manier willen ze overleven

Spotify komt net op tijd voor de zomervakantie met een zeer handige feature voor in de auto

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ik heb een aantal van die belachelijk dure negenelfjes proefgereden en ze vielen zwaar tegen, ze zijn volkomen geoverwaardeerd. ik zou ze niet eens willen hebben. De 924 met zijn audimotor was ook niets en de 928 die ik probeerde was een absolute ramp door ernstige motorproblemen.