
Voer ‘Performance Drive’ in op je navigatiesysteem en je komt uit in een zijstraat in Cumming, Verenigde Staten. Daar zit Motor Werks Racing, een Porsche-specialist met een bijzonder talent. Zij kunnen de onbegeerlijke (maar steeds begeerlijker wordende) Porsche 924 in een klap zeer begeerlijk maken. De werkwijze is simpel.
Motor Werks Racing pakt de Porsche 924 en bouwt hem om tot retro-eerbetoon aan oude Porsche-racers. Behalve een hoekige race-bodykit, krijgen ze een modernere Audi-turbomotor die een groot probleem oplost: het gebrek aan vermogen. De nieuwste uitmonstering heet de Porsche 924 GTP ‘Rothmans Tribute’. Deze transaxle-Porsche kreeg een 1,8-liter turbomotor van Audi. Het vermogen steeg daarmee van rond de 110 pk (US-spec) naar 450 pk. De auto weegt net iets meer dan 924 kilo.
De Rothmans Tribute is de veertiende uitgave in de reeks van odes. Eerder maakte de specialist al 924’s in de kleuren van Jägermeister, Marlboro, Martini, Castrol, John Player Special, Gulf en Intelligent Performance. Alle kenmerkende bestickeringen, die veelal nu niet meer mogen, komen aan bod.
Motor Werks Racing biedt de conversiekit naar 1.8 Turbo aan voor de Porsche 944 (non-turbo) en de 924 S. In de kit vind je een nieuw vliegwiel en adapterplaten om de motor te bevestigen. Vanaf de koppeling naar achteren blijft de Porsche hetzelfde. De kit kost je 1.500 euro, een Audi 1.8 Turbo-motor kost je nog geen 3.000 euro en een goedkope Porsche 924 kost je minder dan 5.000 euro. Zo is het toch wel erg verleidelijk om een eigen JPS-Porsche te bouwen, niet?
Foto’s: Tony Serna
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Hi.
What is the correct Description of the rims of the rothmans Porsche 924?
Thanks for your answer.