Voer ‘Performance Drive’ in op je navigatiesysteem en je komt uit in een zijstraat in Cumming, Verenigde Staten. Daar zit Motor Werks Racing, een Porsche-specialist met een bijzonder talent. Zij kunnen de onbegeerlijke (maar steeds begeerlijker wordende) Porsche 924 in een klap zeer begeerlijk maken. De werkwijze is simpel.
Motor Werks Racing pakt de Porsche 924 en bouwt hem om tot retro-eerbetoon aan oude Porsche-racers. Behalve een hoekige race-bodykit, krijgen ze een modernere Audi-turbomotor die een groot probleem oplost: het gebrek aan vermogen. De nieuwste uitmonstering heet de Porsche 924 GTP ‘Rothmans Tribute’. Deze transaxle-Porsche kreeg een 1,8-liter turbomotor van Audi. Het vermogen steeg daarmee van rond de 110 pk (US-spec) naar 450 pk. De auto weegt net iets meer dan 924 kilo.
De Rothmans Tribute is de veertiende uitgave in de reeks van odes. Eerder maakte de specialist al 924’s in de kleuren van Jägermeister, Marlboro, Martini, Castrol, John Player Special, Gulf en Intelligent Performance. Alle kenmerkende bestickeringen, die veelal nu niet meer mogen, komen aan bod.
Motor Werks Racing biedt de conversiekit naar 1.8 Turbo aan voor de Porsche 944 (non-turbo) en de 924 S. In de kit vind je een nieuw vliegwiel en adapterplaten om de motor te bevestigen. Vanaf de koppeling naar achteren blijft de Porsche hetzelfde. De kit kost je 1.500 euro, een Audi 1.8 Turbo-motor kost je nog geen 3.000 euro en een goedkope Porsche 924 kost je minder dan 5.000 euro. Zo is het toch wel erg verleidelijk om een eigen JPS-Porsche te bouwen, niet?
Foto’s: Tony Serna
Christian Kistler heeft op 14 maart 2021 geschreven:
Hi.
What is the correct Description of the rims of the rothmans Porsche 924?
Thanks for your answer.