
Speciaal voor sjeikje Nooitgenoeg heeft Porsche de Cayenne Turbo S opnieuw in het leven geroepen: vond je de 500 pk van de gewone Turbo maar behelpen, dan kun je nu je hart ophalen met de 550 pk van de Turbo S. Het koppel steeg ook al met vijftig eenheden, naar een slopende 750 Nm.
De nieuwe top-Cayenne zet hiermee verbluffende prestaties neer: van 0 naar 100 km/u gaat ie in 4,5 seconden, en z’n topsnelheid bedraagt niet minder dan 283 km/u. Dat scheelt respectievelijk 0,2 seconden en 5 km/u met de Turbo, terwijl het gemiddelde verbruik van 11,5 l/100 km nagenoeg gelijk bleef.
De Turbo S staat op exclusieve 21 inch velgen en pronkt met een aantal zwarte accenten, zoals op de buitenspiegels en de luchtinlaten, die zorgen dat je ‘m van een afstandje al kunt herkennen. Porsche laadde de auto verder vol met standaard voorzieningen die het rijgedrag ten goede komen, zoals Dynamic Chassic Control (PDCC), waarmee de carrosserie in bochten een stuk minder overhelt, en Torque Vectoring Plus, waarmee de aandrijfkrachten altijd naar het juiste wiel geleid worden.
Vanaf januari 2013 vind je de Cayenne Turbo S bij de dealer, voor een niet malse Nederlandse prijs van 200.800 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De nieuwe auto’s van de Koninklijke Marechaussee rijden niet op diesel, benzine, waterstof óf elektriciteit

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)
