
Conventionele wijsheid vertelt ons dat ’teveel van het goede’ bestaat. Maar wanneer het een restomod-Porsche betreft, kan de conventionele wijsheid bij ons de rug op. Jep, wederom een retro-moderne Porsche 911. En wederom is het er een waar we erg belangrijke zaken (lees: schoenen, meubilair, vitale organen) voor zouden verkopen. Het ziet er goed uit, toch?
Wie toverde een Targa om tot restomod-Porsche?
De auto kwam tot leven in 1989 als Porsche 911 Targa – traditiegetrouw de minst geliefde 911-variant. De Targa staat er nu bij als militairgrijze Speedster, die de grens tussen agressief en simplistisch bewandelt. Vraag ons niet of we verliefd zijn.
Porsche maakt de auto niet zelf; dit is het werk van Duitse tuner DP Motorsport. DP plaatste een widebodykit en verstelbare ophanging. De motor is opgekrikt naar 264 pk, wat inmiddels in de wereld van snelle hatches niet als een berg vermogen klinkt.
Maar als je in de kleine carrosserie mag stappen, vermoeden we dat hij zeker niet traag zal aanvoelen. Ook verwachten we dat de zescilinder een geluid – afkomstig uit de blootliggende uitlaten – produceert dat een genot voor de oren is, ongeacht de snelheid.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan de politie vanaf nu je auto in de shredder doen

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen
