
Na meer dan twintig jaar dagdromen over een retrobusje met verschillende concepten en studiemodellen, kun je nu eindelijk naar de dealer hobbelen om je order voor een Volkswagen ID. Buzz te plaatsen. En omdat de doelgroep voor dit verstandige vervoersmiddel niet het type is dat een blanco cheque achterlaat, is vandaag gelijk ook de Nederlandse prijs voor de Volkswagen ID. Buzz bekendgemaakt.
De volledig elektrische Volkswagen ID. Buzz komt als personenbusje en als een bedrijfsbusje met de naam Cargo. Ondernemers hebben een iets gunstigere belastingregeling en die betalen minimaal 46.200 euro voor de Cargo. Particulieren betalen minimaal 55.000 euro voor de Volkswagen ID. Buzz met vijf zitplaatsen. De exacte prijs op de euro precies volgt nog. Het bankje voorin de Cargo (zodat er drie mensen voorin kunnen zitten) is niet leverbaar in de personenversie.
Zoals bij de meeste ID-modellen start de verkoop met de dikker uitgeruste ‘1st’-uitvoeringen. Voor 69.990 euro haal je een 1st met 20-inch velgen, verwarmbare voorstoelen, een dashboard met mooiere bekleding en zaken als een achteruitrijcamera, adaptive cruisecontrol en led-matrixkoplampen. De allerdikste 1st Max kost 74.590 euro en voegt elektrisch verstelbare stoelen, 21-inch velgen, een groter navigatiescherm en nog meer assistentsystemen toe.
Specificaties Volkswagen ID. Buzz
De ID. Buzz komt altijd met een 77-kWh batterij. De personenversie rijdt hiermee 413 kilometer op één lading en de Cargo rijdt 424 kilometer. In een halfuurtje kun je met een snelheid van 170 kW de batterij naar 80 procent opladen. De Cargo slokt twee europallets op en je kunt een aanhanger met een gewicht tot 1.000 kilo trekken.
Of toch de VW Multivan T7?
Wil je wel elektrisch rijden, maar is het hele gedoe met laadpalen en actieradius nog iets te spannend? Dan heeft Volkswagen ook nog de Multivan T7. Dit is ook een personenbusje, maar dan met een plug-in hybride aandrijflijn. De vanafprijs van de Multivan is nagenoeg hetzelfde. Deze plug-in hybride is momenteel al leverbaar als zevenzitter, terwijl de zevenpersoonsversie van de ID. Buzz later komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Op AliExpress koop je nu voor een prikkie een gloednieuwe GTI-motor (en dat schijnt nog best oké te zijn)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s zijn ook nog eens heel betrouwbaar, volgens onderzoek

Dat valt niet tegen. Als deze net zo fijn in gebruik is als een ID.4 dan zou dit wel eens een succesnummer kunnen worden.