
Na meer dan twintig jaar dagdromen over een retrobusje met verschillende concepten en studiemodellen, kun je nu eindelijk naar de dealer hobbelen om je order voor een Volkswagen ID. Buzz te plaatsen. En omdat de doelgroep voor dit verstandige vervoersmiddel niet het type is dat een blanco cheque achterlaat, is vandaag gelijk ook de Nederlandse prijs voor de Volkswagen ID. Buzz bekendgemaakt.
De volledig elektrische Volkswagen ID. Buzz komt als personenbusje en als een bedrijfsbusje met de naam Cargo. Ondernemers hebben een iets gunstigere belastingregeling en die betalen minimaal 46.200 euro voor de Cargo. Particulieren betalen minimaal 55.000 euro voor de Volkswagen ID. Buzz met vijf zitplaatsen. De exacte prijs op de euro precies volgt nog. Het bankje voorin de Cargo (zodat er drie mensen voorin kunnen zitten) is niet leverbaar in de personenversie.
Zoals bij de meeste ID-modellen start de verkoop met de dikker uitgeruste ‘1st’-uitvoeringen. Voor 69.990 euro haal je een 1st met 20-inch velgen, verwarmbare voorstoelen, een dashboard met mooiere bekleding en zaken als een achteruitrijcamera, adaptive cruisecontrol en led-matrixkoplampen. De allerdikste 1st Max kost 74.590 euro en voegt elektrisch verstelbare stoelen, 21-inch velgen, een groter navigatiescherm en nog meer assistentsystemen toe.
Specificaties Volkswagen ID. Buzz
De ID. Buzz komt altijd met een 77-kWh batterij. De personenversie rijdt hiermee 413 kilometer op één lading en de Cargo rijdt 424 kilometer. In een halfuurtje kun je met een snelheid van 170 kW de batterij naar 80 procent opladen. De Cargo slokt twee europallets op en je kunt een aanhanger met een gewicht tot 1.000 kilo trekken.
Of toch de VW Multivan T7?
Wil je wel elektrisch rijden, maar is het hele gedoe met laadpalen en actieradius nog iets te spannend? Dan heeft Volkswagen ook nog de Multivan T7. Dit is ook een personenbusje, maar dan met een plug-in hybride aandrijflijn. De vanafprijs van de Multivan is nagenoeg hetzelfde. Deze plug-in hybride is momenteel al leverbaar als zevenzitter, terwijl de zevenpersoonsversie van de ID. Buzz later komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Ken je Round Up 5 uit 1989 nog? Dit maakt het spel bijzonder

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Dat valt niet tegen. Als deze net zo fijn in gebruik is als een ID.4 dan zou dit wel eens een succesnummer kunnen worden.