
Niet iedereen die een stationwagen koopt, heeft er problemen mee om bij het stoplicht verslagen te worden door een Porsche of een McLaren. Priussen en ander half-elektrisch gespuis laat je liever wel achter je. De Mercedes-AMG E 63 S is in sommige gevallen iets te veel van het goede. Daarom is er nu de Mercedes-AMG E 53 met historisch verantwoorde zes-in-lijn.
De 3,0-liter zes-in-lijn produceert 435 pk. In 4,5 seconden zit ie op de 100 km/u. De zescilinder krijgt bij het accelereren een klein zetje van een 48-volt elektromotor, die ook dient als startmotor. Een mild hybride-systeem, dus. Hij vervangt de Mercedes E 43 als AMG-instapper.
Prijs van de Mercedes-AMG E 53
Te beginnen bij de sedanversie, de Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, deze kost je ten minste 114.455 euro. Daarmee is ie zo’n 5.000 euro goedkoper dan de BMW M550d en 13.000 euro goedkoper dan de (snellere) BMW M550i. De prijzen van de nieuwe Audi S6 zijn nog niet bekend.
Moet je achterin een europallet kwijt, dan is de Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Estate meer iets voor jou. De stationwagen kost je zonder extra opties 119.459 euro. De E 63 S Estate met 612 pk kost je trouwens 183.197 euro.
Meer van TopGear


De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
