
Na een absentie van 28 jaar is de Renault 5 bijna terug. Wie een kleine aanbetaling deed, mag nu de configurator induiken. Vanaf 31 mei mag de rest van Nederland een Renault 5 samenstellen. En dit betekent ook dat we de definitieve prijs van de elektrische Renault 5 weten. Dat is in eerste instantie niet het afgesproken bedrag van 25.000 euro.
Wie een van de eerste Renault 5’s wil hebben, moet gaan voor de versie met een 52-kWh batterij. De accu zorgt voor een actieradius van 410 kilometer en de elektromotor produceert 150 pk. Er zijn twee uitvoeringen – de Techno en de Iconic Cinq – met dezelfde specificaties.
Wat is de prijs van de Renault 5 in Nederland?
De eerste prijzen van de Renault 5 beginnen in Nederland bij 32.990 euro voor de Techno De duurdere Iconic Cinq-uitvoering kost minimaal 34.490 euro. Koop het autootje dit jaar nog en je krijgt 2.950 euro subsidie. Wanneer de Nederlandse leveringen beginnen, vertelt Renault niet.
Wanneer komt de Renault 5 van 25.000 euro?
Pas in 2025 kun je de de prijzen beginnen bij 24.990 euro. Zoals de plannen er nu voorstaan, stopt de SEPP-regeling in 2025 en krijg je dus geen korting van de overheid. De goedkopere EV heeft een kleinere 40-kWh batterij die zorgt voor 300 kilometer aan rijbereik. De allergoedkoopste Renault 5 krijgt een 95 pk sterke elektromotor, maar er komt ook een versie met 120 pk. Hoe duur die gaat zijn, is nog onbekend.
Tegen die tijd kun je trouwens ook de Roland-Garros-uitvoering kopen. Deze versie heeft een 52-kWh accu, wat logo’s van het tennistoernooi en details in een dakpannenkleur, wat een referentie is naar de ondergrond waarop gespeeld wordt in Parijs. De prijs van de tennisuitvoering is niet bekend.
Meer van TopGear


Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Is de hype rondom de Renault 5 terecht of stelt ie teleur? (review)

De Renault 5 Turbo is de krachtigste auto van het merk ooit (en jij kunt ‘m straks gewoon kopen)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
