
Deze Range_e zagen we vorig jaar al eens langskomen, maar nu toont Land Rover de plug-in diesel-hybride SUV voor het eerst aan het publiek. Het toneel: de autosalon van Genève in maart. Het magische cijfer: 89.
Zoals je vast al gezien had, is de Range_e in feite een omgebouwde Range Rover Sport. Onder de kap ligt dan ook de bekende 3.0 TDV6 dieselmotor met achttraps automaat. Daarbij zit nog eens flink wat elektropower, waarmee de Range zich zo’n 32 km volledig op batterijen kan voortbewegen. De totale actieradius is maar liefst 1.112 km, en de topsnelheid is een nette 193 km/u.
De gemiddelde CO2-uitstoot is, hou je vast, 89 gram per kilometer. Daarmee zou deze Range_e, als ie nu op de markt zou komen, een a-label toebedeeld krijgen, 14 procent bijtelling scoren en wegenbelasting- en BPM-vrij zijn. Ongelooflijk maar waar. Helaas is de auto op dit moment nog steeds een studiemodel. Land Rover, als je iets mee wilt pikken van de huidige stormloop op zuinige auto’s, hou dan op met bestuderen en breng deze schone mastodont snel op de markt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SV review: Hoe rijdt de SUV met de V8-motor uit de BMW M5?

Range Rover Sport P510e review: Hoe gaat offroaden zonder benzinemotor?

Range Rover Sport SE vs Porsche Cayenne E-Hybrid review: Welke hybride SUV’s is de beste?

Range Rover Sport D300 SE review: Is een performance diesel-SUV nog wel van deze tijd?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

De B-stand zit al tientallen jaren op de automaat, maar is nu ineens interessant voor Nederland

Is zo’n Volvo V60 Polestar na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom je nu (eindelijk) meer aftelverkeerslichten gaat zien in Nederland

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was
