Range_e: plug-in hybride Range Rover

Deze Range_e zagen we vorig jaar al eens langskomen, maar nu toont Land Rover de plug-in diesel-hybride SUV voor het eerst aan het publiek. Het toneel: de autosalon van Genève in maart. Het magische cijfer: 89.

Zoals je vast al gezien had, is de Range_e in feite een omgebouwde Range Rover Sport. Onder de kap ligt dan ook de bekende 3.0 TDV6 dieselmotor met achttraps automaat. Daarbij zit nog eens flink wat elektropower, waarmee de Range zich zo’n 32 km volledig op batterijen kan voortbewegen. De totale actieradius is maar liefst 1.112 km, en de topsnelheid is een nette 193 km/u.

De gemiddelde CO2-uitstoot is, hou je vast, 89 gram per kilometer. Daarmee zou deze Range_e, als ie nu op de markt zou komen, een a-label toebedeeld krijgen, 14 procent bijtelling scoren en wegenbelasting- en BPM-vrij zijn. Ongelooflijk maar waar. Helaas is de auto op dit moment nog steeds een studiemodel. Land Rover, als je iets mee wilt pikken van de huidige stormloop op zuinige auto’s, hou dan op met bestuderen en breng deze schone mastodont snel op de markt.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken