Land Rover heeft de Range Rover Sport gefacelift. Aan de buitenkant krijgt de (relatief) kleine sportieveling nieuwe led-koplampen en bumpers die meer lucht happen. Binnenin monteert LaRo het nieuwe Touch Pro Duo-infotainmentsysteem. De zonneklep klapt nu omlaag of omhoog als je met je handen zwaait. Handig. Om vet eco te zijn, gebruikt Land Rover nu 26 kilo gerecycled plastic en 40 kilo natuurlijke materialen voor het interieur.

Voor jouw kijkplezier lichten we de leukste versie uit: de Range Rover Sport SVR met 575 pk. Het sprintje naar 100 km/u duurt nu slechts 4,5 seconden. Net iets sneller (-0,2 s) dan een Audi S4, bijvoorbeeld.

De Range Rover Sport SVR gebruikt hiervoor dezelfde 5,0-liter V8 als in de Jaguar XJ575. Door het gewicht en de aerodynamica van een flatgebouw is de topsnelheid slechts 225 km/u. Land Rover gebruikt meer koolstofvezel dan voorheen waardoor dit de snelste en meest wendbare Range Rover Sport SVR tot nu toe is. Kijk maar even naar de motorkap. De SVR kost minimaal 210.365 euro.

Range Rover Sport P400e

De elektrische revolutie heeft eindelijk ook Land Rover bereikt. Met de facelift introduceert het merk de nieuwe Outlander PHEV Range Rover Sport P400e. Het model combineert een 2,0-liter viercilinder met 300 pk met een 116 pk-sterke elektromotor. Het gecombineerde vermogen is 404 pk. Van 0 naar 100 doet de RR Sport in 6,7 seconden. Vergelijkbaar met een Volkswagen Golf GTI.

Waarom is dit interessant? Volgens de NEDC stoot de P400e slechts 64 gram CO2 per kilometer uit. En dat betekent een flinke reductie in de BPM als je het vergelijkt met andere Range Rovers. De vanafprijs is 97.815 euro. Dat is nét geen 4.000 euro meer dan de 2,0-liter dieselmotor en die heeft slechts 240 pk. En als je goed stekkert, scheelt het je een sloot benzine.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)