Dit is de Razor 7E, een raceversie van de Volkswagen e-Golf uit de stallen van Revozport. Je mag ermee racen in de e-Touring Car Challenge, een kampioenschap dat een gooi doet naar de titel van traagste en minst spectaculaire raceklasse ooit.
Wat ons betreft is het een uitgelezen kans om de Volkswagen e-Golf op de opritten te krijgen van de leaserijders in Nederland. De lage bijtelling (4%) van de e-Golf is leuk, de actieradius is acceptabel, maar het blijft de meest vormloze Golf ooit. En de eco-banden wiebelen nog harder in de bochten dan een pasgeboren veulentje op zijn hoefjes.
De Razor 7E lost alle problemen op. Hij ligt met zijn accupakket dichter bij het asfalt dankzij een schroefset van KW. De van een wielrenner geleende dichte velgen vervangt Revozport door dikke units met semi-slicks.
De brandblusser geeft je een vals gevoel van veiligheid. Een batterij vat niet snel vlam, maar als hij eenmaal gaat, zijn de vlammen moeilijker te stoppen dan een Duracell-konijn. Rondom klapt de EV-tuner er nog wat aero-onderdelen omheen.
Is de Razor 7E ook sneller?
Ehm, in de bochten ongetwijfeld. Motorisch is er echter geen enkel schroefje of boutje aangepast of vastgedraaid. Dus gewoon 115 pk (het is de pre-facelift) en 270 Nm. In 10,4 seconden zit het ding op de 100 km/u en bij 140 km/u zit je aan z’n top.
Het pakket kost 4.500 dollar en is dus bedoeld voor de e-Touring Car Challenge. Op het uitneembare sleepoog na zien we echter niets wat APK-afkeur is. Even bij je leasecontract mee-onderhandelen, dus.
Reacties