Mensen die door de McDrive gaan, hun eten in de auto verorberen (want dan kun je nog extra lang nagenieten van de lucht in je interieur) en vervolgens de bruine zak met inhoud op straat deponeren, terwijl een prullenbak vaak enkele meters verderop staat. Je zou bijna verwachten dat dit de asociaalste mensen op aarde zijn, maar ze worden overtroffen.

De grootste asocialiërs zijn mensen die Red Bull drinken. Tijdens de World Cleanup Day gingen vrijwilligers de straat op om op te ruimen en hielden via een app bij wat ze zoals in de afvalzakken deden. Volgens de NOS staan Red Bull-drinkers met grote afstand op één. Daarna volgt Heineken (ook al een sponsor van F1). McDonalds staat op de derde plek. Ex-sponsor Marlboro staat er ook tussen.

In een speciale podcast laat Rijkswaterstaat weten wat zij zoal tegenkomen. Zo vinden zij bij tankstations en rustplaatsen langs de weg zelfs halve keukens en hele bankstellen. Mensen gebruiken plaatsen langs de weg als dumpplek voor hun afval, wat inmiddels een groot probleem begint te worden. Gelukkig trokken afgelopen weekend 16.000 Nederlanders eropuit om het goede voorbeeld te geven.

Foto: Red Bull Content Pool

Reacties

  • Thom heeft op 27 september 2019 geschreven:

    Niet alle energy drink is redbull maar word zeer waarschijnlijk wel allemaal als redbull benoemd slechte publiciteit dus voor redbull

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)