Dit bericht is hooguit belangrijk voor diegenen die plannen hebben voor een vakantie naar Zuid-Amerika, en die daarbij een auto gaan huren. We gaan het namelijk hebben over de Renault Sandero, een auto die speciaal voor de Zuid-Amerikaanse markt werd ontwikkeld.

Als basis voor de Sandero heeft Renault het platform van de Dacia Logan gebruikt. De nieuwe Sandero wordt in Brazilië geproduceerd en wel in de Ayrton Senna fabriek in Curitiba. Volgende maand gaat Renault starten met de verkopen in Brazilië, kort daarop gaan de Fransen proberen de Sandero ook aan Argentijnen te slijten.

Omdat de gemiddelde consument in die landen niet over een enorm budget beschikt, belooft Renault dat de Sandero veel waar voor weinig geld biedt. Dezelfde filosofie wordt in ons werelddeel gevolgd met het merk Dacia, reden waarom de Sandero in Europa mogelijk onder deze vlag op de markt komt.

Renault gaat de Sandero leveren met een 1,6-liter benzinemotor en een 1,5-liter dCi diesel. Voor de Braziliaanse markt legt Renault het accent bovendien op FlexFuel-motoren die geschikt zijn voor biobrandstoffen. Daarvoor worden de 1.0 en 1.6 FlexFuel benzinemotoren leverbaar die ook onder de motorkap van de Renault Clio en Dacia Logan liggen.

Blijft over het uiterlijk. Daar worden we op zijn zachtst gezegd niet direct warm van. Maar daar gaat het gelukkig ook niet om bij een auto in deze klasse, denken ze wellicht bij Renault. En Zuid-Amerikanen hebben nu eenmaal een andere smaak.

Reacties

Meer van TopGear