Renault-nieuws vloeit in Genève

Het Franse Renault heeft er een gewoonte van gemaakt foto’s en uitleg rondom haar noviteiten pas echt op een tentoonstelling zelf bekend te maken. Natuurlijk was er wel het nodige uitgelekt, maar op een kleine uitzondering na kwam dat niet bij het merk zelf vandaan.
 
Het belangrijkste nieuws voor Renault en één van de belangrijkste nieuwkomers van de show is zonder twijfel de nieuwe Scénic en Grand Scénic. Het tweetal ziet er aanzienlijk fraaier uit dan de spionopnames tot nu toe hebben getoond.
 
Renault legt vooral de nadruk op de Grand Scénic, door deze uit de kluiten gewassen versie (lengte 4,56 meter) als eerste te lanceren. Eind april is ie al beschikbaar, twee maanden later gevolgd door de kortere variant. De motoren: een 1.6 en 2.0 16V benzine, de 1.5 dCi en 2.0 dCi in diverse vermogensvarianten.
 
Een regelrechte verrassing is de erg serieus ogende Mégane Estate. Het lijkt wel alsof Renault de tegenvallende belangstelling voor de Laguna hiermee goed wil maken. De auto heeft een robuuste achterkant met opvallende verlichting. Met het volume van 524 liter overtreft hij menig concurrent.
Oog in oog met de vernieuwde Clio valt op dat het nieuwe front de auto veel goed heeft gedaan. De al getoonde foto’s van de GT-versie geven in feite ook de wijzigingen aan de andere uitrustingsvarianten weer, alleen ontbreekt dan een onderspoiler.
 
Het neusje van de zalm vormen de twee nieuwe modellen van Renault Sport. De Clio heeft uiteraard ook in deze uitmonstering een nieuwe neus, waarbij het veelvuldig gebruik van zwarte accenten voor een totaal andere aanblik zorgt.
 
De Mégane RS wordt wederom het snelste product van Renault Sport dat voor gebruik op de normale weg is gemaakt. Het motorvermogen is opgewaardeerd tot 250 pk. Er kan in het najaar gekozen worden voor een normaal of cup chassis.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken