Mooie gemodificeerde Mustang, toch? Dat is waarschijnlijk wat je zou denken als je ‘m zou langs zien rijden. Maar op het eerste gezicht is het onmogelijk om te raden hoe weinig originele onderdelen er nog op deze cabriolet zitten. In deze Ford Mustang van Ringbrothers zit maar liefst 4.200 uur werk, waarvan het grootste deel in de koets.
Welnu, we beginnen met de moderne 5,0-liter Ford ‘Coyote’ V8. Hij is aangepast met op maat gemaakte uitlaatspruitstukken en een Flowmaster-uitlaat. Een Penske Racing-schroefset moet voor een betere wegligging zorgen en de 18-inch velgen zijn ontworpen om te lijken op de oude Rally-velgen van de Mustang. Tot zover valt het mee.
Dan de carrosserie. Daar is een metaalbewerker wel even zoet mee geweest. De Mustang is langer en breder dan normaal. De nieuwe grille is maar liefst met 5 centimeter verschoven. Elk stuk plaatwerk is anders van deze Ringbrothers Ford Mustang, en toch zijn de verhoudingen van de klassieke cabriolet ongewijzigd. Best knap.
De Ringbrothers Ford Mustang is een automaat
De transmissie is Fords nieuwe tientraps automaat. Volgens Ringbrothers zijn alleen de naafkappen op de velgen nog origineel aan deze Ford. Als je vindt dat een handbak beter was geweest, dan heb je niet per se ongelijk, maar voor het tour-karakter van de cabrio is de automaat wellicht een betere keuze. Natuurlijk is het interieur ook weer als nieuw.
Lees ook: De Ford F-150 Raptor R heeft de V8 uit de Mustang Shelby GT500
Reacties