Do You Think I'm Sexy? Koop dan Rod Stewarts Miura!

Natuurlijk vind je deze auto sexy. Er zíjn maar weinig auto's zo sexy als een Miura. En als ie dan ook nog eens van een van 's werelds grootste blondine-verslinders is geweest...

Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura
Rod Stewarts Miura

Een Lamborghini Miura komt al niet heel vaak langs op veilingen – er zijn er maar zo’n 750 gemaakt, tenslotte. Maar er is er maar één die ooit van Rod Stewart is geweest. En die kun jij dus kopen. Als je tenminste ergens zo’n 8 à 9 ton vandaan kunt halen. Aan Britse ponden, dat is.

Toegegeven: als er één auto helemaal geen beroemde eigenaar nodig heeft om übercool te zijn, is het de Lamborghini Miura wel. Hij wordt over het algemeen beschouwd als ‘s werelds eerste echte supercar en zijn design is sinds zijn eerste verschijning in 1965 geen spat verouderd. Het ding lijkt domweg de eeuwige jeugd te hebben.

Datzelfde werd tijden, vele malen onterechter, beweerd over zijn beroemde vorige eigenaar. Voor degenen onder jullie die Rod Stewart niet kennen: da’s een Britse zanger die in de jaren ’70 en ’80 van de vorige eeuw nogal furore maakte, met zijn band The Faces (waarin onder anderen ook Ron Wood, de latere Rolling Stone). Zijn soloplaten waren nog veel succesvoller, met hits als Sailing, Tonight’s the Night, Hot Legs en Do You Think I’m Sexy. Al werd hij waarschijnlijk nog bekender door zijn ongebreidelde voorliefde voor veel te strakke broeken en blondines. Het leverde hem in ieder geval (meer dan) genoeg geld op om in 1971 deze Miura te kopen.

Stewart verkocht hem overigens in de jaren ’80. Hij veranderde nog een paar keer in korte tijd van eigenaar, maar de laatste koper hield hem tot de dag van vandaag. Hij upgrade hem ook nog eens naar SV-specificaties, inclusief de bijbehorende veranderingen aan ophanging en remmen.

Rod Stewarts Miura is uitgebreid gerestaureerd. Daarbij zijn onder meer de Blu Notte-lak en het zwartleren interieur weer tiptop in orde gemaakt. Alle elektronica is nagekeken en/of vervangen, alle instrumenten doen het weer (niet zo vanzelfsprekend als het lijkt, bij een Miura) en het onderstel en de besturing zijn met behulp van laser weer vlijmscherp gemaakt. Al die grappen alleen al hebben zo’n 70 mille gekost. Je raadt het al: aan Britse ponden, dat is.

Dus doe jezelf en ons allemaal een lol en geeft deze beeldschone klassieker de Brexit die hem toekomt. Koop hem!

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken