
De eerste nieuwe Saab van 2011 is een feit: dit is de 9-5 Estate. Het uiterlijk is weinig verrassend, maar daarom niet minder geslaagd als je het ons vraagt; dezelfde doorlopende achterlichtenpartij als in de sedan, die dikke c-stijl, die (op het oog) ronde achterruit die lijkt op de cabine van de Aero X conceptcar… Mooi! Praktisch ook: de laadruimte varieert van 527 tot 1.600 liter.
Zeker in ons land, waar we in de rij staan voor stationwagons en om sedans niet zoveel geven, is de 9-5 Estate een belangrijke auto voor Saab. Helaas moeten we er nog heel even op wachten; de introductie staat gepland voor de autosalon van Genève in maart, waarna het nog tot september duurt voor de auto bij de dealers staat. Hij krijgt de beschikking over dezelfde motoren als de sedan: viercilinders en één zespitter dus, allemaal met turbo’s. Prijzen zijn nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n iconische Saab 9-5 na 14 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Uitgelicht: Saab 9-5 2.8T vs Infiniti M37 S

Autotest: Saab 9-5 2.0 TiD 160 pk Vector automaat

Autotest: Saab 9-5 2.8T Aero XWD

Laatste stuiptrekkingen?

Deze zeven briljante auto’s konden hun merk niet redden

Deze Saab meer dan 1 miljoen kilometer is (helaas) een groot mysterie

Is zo’n iconische Saab 9-5 na 14 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

Waarom bouwde Saab nooit een auto die zo cool was als de 9-X?

Er komt toch weer een nieuwe ‘Saab’! Deze opvolger van de 9-5 gaat in productie

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s
