Opmerkelijke uitkomsten van een onderzoek dat door mobiliteitsplatform Eileen is uitgevoerd: 1 op de 3 automobilisten heeft ‘het’ wel eens in de auto gedaan. Nog opmerkelijker: 1,1 procent zelfs tijdens het rijden.

Nu kunnen wij van TopGear, als Buitengewoon Specialisten in het Onorthodox Gebruik van de Auto, dit soort onderzoeken alleen maar toejuichen. Maar gaandeweg het lezen van de resultaten bekroop ons het licht ongemakkelijke gevoel dat het niet helemaal over jullie, TopGear-lezers en ons, TopGear-makers ging.  

Zo hebben de onderzoekers ook gevraagd in welk merk auto dat dan was. Grote winnaar: Volkswagen. Dat is toch, zucht, een tikje teleurstellend. Natuurlijk, volstrekt logisch want al jaren het populairste merk van Nederland, maar tegelijkertijd kunnen wij ons na Daewoo en Dacia (hoewel, de ruimte in zo’n Logan MCW biedt natuurlijk wel mogelijkheden…) geen sexlozer merk voorstellen. De laatste keer dat wij onrustige gevoelens kregen in (laat staan van) een Volkswagen, kunnen wij ons dan ook als de dag van nooit herinneren.

Zorgelijker nog wordt het als we de antwoorden lezen op de vraag in wat voor type auto ze ooit nog eens de liefde zouden willen bedrijven. Let op: een verlengde limo (oké), een camper (kunnen we inkomen), een grote Amerikaan (begrijpen we), de Gouden Koets (humor!) en… ‘een Rolls-Royce met lederen bekleding’. Dan weet je het zeker: dit gaat niet over ons. Vind maar eens een Rolls zonder lederen bekleding, per slot van rekening.

Wat ons op de volgende vraag brengt. Nee, niet of je het wel eens drie keer achter elkaar hebt gedaan in een full-lock oversteer gaande gele Lambo Diablo – dat hebben we allemaal. We houden het veel simpeler: wat is het meest sexy merk en waarom? Onder de inzenders (wel zo handig goed of fout bestaat niet, smaken verschillen en elke gek zijn gebrek, nietwaar?) verloten we wat hoogst aantrekkelijk geurende Lamborghini verzorgingssets. Verbaas ons!

Reacties