Kijk, de Ultimate Aero hoefde zich eigenlijk al niet te schamen voor zijn vermogen, maar Shelby vond het toch tijd voor een krachtkuur. Resultaat: nóg veel meer power. Wat moet je ermee?!
 
Nou, de geluidsbarrière doorbreken ofzo? Nee, dat zal helaas niet gaan, maar de Bugatti Veyron op topsnelheid aftroeven, dat wel! En dat heeft toch ook zo zijn charmes, niet dan? De V8-krachtbron levert voortaan een vermogen van, let op, 1.287 pk. Accelereren gaat dus vrij vlot, maar remmen ook, dankzij de nieuwe AeroBrake, oftewel een spoiler die zijn hoofd uitsteekt zodra je het rempedaal intrapt.
 
Noemenswaardig zijn verder een hele reeks aan carbonfiber onderdelen en een gestroomlijnde neus om een gunstigere cw-waarde te bewerkstelligen. Blijkbaar was de eerste Ultimate niet zo Ultimate dus. Ook het interieur is op details aangepakt. Nu nog even wachten op de prijs en dan? Bestellen maar.

Reacties