Voor vele is het bezitten van een Singer Porsche het hoogste doel in het leven. Daarna komen bijzaken als trouwen, kinderen krijgen of financiële stabiliteit. De gerestaureerde Porsches van Singer benaderen volmaaktheid. Dat dachten we tenminste.
Want nu gaan Singer en Williams F1 samenwerken om de Porsches nóg beter te maken. Alsof de beste pizzeria ter wereld gaat samenwerken met ‘s werelds beste bacon-bakker om de ultieme bloedvatenverstopper te creëren.
Wat gaan ze bouwen?
Het eerste liefdeskindje van Singer en Williams F1 is een luchtgekoelde 4,0-liter met 500 pk. De naald van de toerenteller begint bij 9.000 tpm te stuiteren. Ongeveer gelijk aan de nieuwe Porsche 911 GT3, dus. Welke zwarte magie de twee inzetten om de motor zonder waterkoeling op temperatuur te houden, durven we niet eens te vragen.
Gewoon een dikke turbo, toch?
Nee. De motor is volledig vrij van beademing. De motormagiërs gebruiken een titanium krukas, aluminium gaskleppen met koolstofvezel kelken en een titanium uitlaatsysteem. En check even de luchtinlaten in de zijruiten van de Porsche. Techniek-dwepers worden hier toch spontaan week in de knieën van?
Wat kost het?
Dat zegt Singer lekker niet. Wel is het nu te bestellen. Gewoon een blanco cheque achterlaten en je handen voor je ogen houden. Hou er rekening mee dat een normale Singer Porsche al minimaal een half miljoen euro kost. Doe maar een voorzichtige gok wat het moet kosten als je daar F1-expertise in mengt.
Reacties