
Het oude en vertrouwde gevoel van een Volkswagen Golf kan deze vernieuwde Skoda Octavia misschien niet verslaan, maar we durven wel alvast te voorspellen dat we heel weinig redenen gaan vinden om nog een Seat Leon te kopen. Die Combi met z’n Sportline-bumpertjes ziet er zelfs sportiever uit dan welke Seat dan ook. En dan hebben we het nog niet eens over de RS.
Gelijk even de emotionele achtbaan in? De Skoda Octavia RS krijgt niet alleen 265 pk, maar komt ook nog eens als dikke stationwagen. Ben je blij? Enthousiast? Nou, pech. Want de snelle Octavia slaat Nederland over, zo bevestigt Skoda Nederland aan TopGear. Hier mag je hem alleen bestellen met een 1,5-liter viercilinder. Deze komt met 115 pk en een handbak of met 150 pk en een DSG-automaat.
Nieuw scherm met ChatGPT
De vernieuwde Skoda Octavia volgt hetzelfde recept als de Golf. Het infotainmentsysteem is vernieuwd en de spraakassistent krijgt nu bijval van ChatGPT. De dagrijverlichting in de koplampen loopt nu net wat verder door naar achteren, waardoor hij beter de lijn van de grille volgt. Deze ledkoplampen zouden 40 procent feller zijn. Rondom zijn nog wat andere cosmetische ingrepen verricht.
In de vernieuwde Octavia gebruikt het merk gerecyclede materialen voor bijvoorbeeld de bekleding en afwerkingselementen. Het optionele leer wordt op duurzame wijze gelooid, waarbij in plaats van chemicaliën, schillen van koffiebonen worden gebruikt. Verder keren handige zaken als een tablethouder in de stoel of een ijskrabber in de tankklep terug. De prijzen volgen later.
3 reacties op “De nieuwe Skoda Octavia RS met 265 pk ziet er érg lekker uit, maar we hebben slecht nieuws”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit zijn 6 voordelige manieren om zo’n snelle Skoda RS te rijden

Skoda Fabia RS (2005) vs Octavia RS (2021)

Skoda Octavia houdt Lambo Huracán bij

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI First Edition

Skoda Octavia RS iV is een hybride geworden

De Skoda Enyaq Cargo is de perfecte tweezitter voor de Nederlandse binnensteden

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

De Skoda Enyaq Cargo is de perfecte tweezitter voor de Nederlandse binnensteden

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

De nieuwste Skoda Superb is nu nog beter dan de VW Passat, op één cruciaal ding na

Is de Skoda Elroq de EV waarop heel zakelijk-rijdend Nederland wacht? (review)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

lekker GTI-tjes pesten.
Wat moet je ook met 200 pk
In nederland is 100 pk meer dan zat
Omdat het leuk is om meer vermogen te hebben, sneller op de legale snelheden. Inhaal acties zijn sneller te bewerkstelligen en het maakt rijden gewoon leuker.