De Tesla Model S haat plezier. Waar je bij de Tesla Model 3 nog een aardig rookwolkje kunt opgooien terwijl je de achterkant laat zwaaien, is het bij de Model S niet eens mogelijk om de tractiecontrole volledig uit te zetten – laat staan om een drift te leggen.
Bij de Model S die op dit moment rondjes doet over de Nürburgring ligt dat misschien anders, maar als je tot die tijd burnouts en donuts wilt maken met je Model S, dan moet je een softwarefout exploiteren. Dragtimes laat zien dat de Tesla Model S ineens heel prima de banden kan oproken.
Regeneratief remmen, de automatisch noodrem, tractiecontrole en stabiliteitscontrole doen het dan allemaal niet meer. De uploader adviseert dit alleen te doen op het circuit. Ook denkt hij dat de maas in de software snel zal verdwijnen, nu hij openbaar is.
Vanaf 11:27 zie je hoe je de softwarefout toepast om alle systemen uit te schakelen. In het kort: als je in de instellingen andere velgen selecteert en tijdens het resetten de auto in ‘drive’ zet, kappen alle systemen ermee. Als de auto een tijdje stilstaat, zullen de systemen vanzelf weer online komen.
Reacties