
Vandaag trekt een Nederlander het doek van zijn straatlegale BMW M6 GT3. Of is misschien is ‘op basis van straatlegale M6’ een betere omschrijving, gezien de vleugel. De BMW M6 GT3 is geen exacte replica, maar zeker geïnspireerd op de GT3-racer van BMW.
In februari werd voor het eerst de slijptol in de wielkasten van de BMW M6 gezet om de brede bodykit te monteren. Een uitbundig race-uiterlijk schreeuwt vermogen. En dat heeft de straatlegale BMW M6 GT3: de 4,4-liter V8 produceert tegen de 800 pk. Aandrijfassen, remmen en alles wat met het vermogen in aanraking komt, is opgewaardeerd.
Ben je benieuwd wat de BMW M6 GT3 gekost heeft? Check dan even Instagram. Bij elke update plaatst de bouwer het prijskaartje van ieder onderdeel. De uitlaat en de diffuser kosten samen bijvoorbeeld net geen 12.000 dollar. De start-stop-knop kostte 22 dollar. De gele koplamplenzen kosten 842 dollar om te laten maken. En zo tikt het wel aan. Wie telt het even bij elkaar op?
Meer van TopGear


BMW M6 GT3 haalt 54 auto’s in op de Nürburgring

Straatlegale BMW M6 GT3 staat te koop

Deze haast perfecte BMW-collectie kan van jou zijn

BMW M6 met geschifte wankelmotor te koop

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

2,400+800+2,200+8,200
+150+500+9,350+3,500
+9,200+240,000+1,250
+1,800+850+1,500+11,000
+1,300+1,000+2,085.21
+145.29+269+2,200+480
+240+80+1,800+916.63+920
+47+164.50+952+3,200
+548.83+1,322+480+1,250
+1,250+4,500+100+9,342+3,852
+380+1,714+22+6+6,281
+128+115+126+2,450+280
+842+480+11,862+280+942
+6,200+6,420+8,365
=================
378,037.46
Wat je wel niet doet op een zondag…
Productief! Thanks voor de aanvulling