
De Subaru Forester is de originele stoere opgehoogde stationwagen die alle Audi Allroads en Volvo XC’s stiekem willen zijn. Hij timmert al heel wat jaartjes aan (of naast) de weg, en nu maakt alweer de vierde generatie zijn opwachting.
Sommige dingen veranderen nooit, dus heeft de nieuwe Forester uiteraard een boxermotor en de zogenoemde symmetrische vierwielaandrijving aan boord. In de Japanse versie wordt, naast dezelfde 2.0 met 148 pk die we ook al in het huidige model vinden, ook een nieuwe 2.0 turbomotor met 280 (!) pk en cvt-transmissie geleverd. Of deze ook naar Europa komt, is nog niet bekend, maar we gaan er in ieder geval wel van uit dat wij weer een dieselversie zullen krijgen.
De nieuwe Forester ziet er iets minder lieflijk uit en is in alle richtingen een stukje gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. Volgens Subaru zijn er aardige stappen gemaakt op het gebied van veiligheid en uitstoot. Daarnaast mogen we rekenen op een netter interieur met modern infotainment. De Japanners blijven de nadruk leggen op de offroad-capabiliteiten van de Forester, en beweren dat hij onder alle wegomstandigheden uitstekend rijdt. Dat gaan we graag eens proberen.
Subaru onthult de nieuwe Forester op 13 november in Japan; later deze maand staat hij op de autoshow van Los Angeles. De Europese versie zal begin 2013 verschijnen.
Meer van TopGear


De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse wordt nu eindelijk interessant in Nederland

Subaru Forester e-Boxer

Subaru verontschuldigt voor ongelukkige modelnaam

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
