Alleen van de eerste generatie Impreza WRX bouwde Subaru een tweedeursversie. Het zijn de zeldzaamste en begeerlijkste Impreza’s. Goed nieuws voor de bestuurder die incidenteel van zijn vierdeurs Impreza ook een coupé maakte. Met voorwielaandrijving. Gelukkig zat er niemand op de achterbank toen deze Impreza zijn achterkant verloor.
Voor zover we het kunnen inschatten, raakte deze Subaru Impreza WRX STI een stuk onwrikbaar beton en brak toen doormidden. Het achterste deel van de auto vloog daarbij in de fik. Het ongeval gebeurde in Bangkok, Thailand. De bestuurder raakte lichtgewond, maar weigerde naar het ziekenhuis te gaan. De politie onderzoek het ongeval.
Er zijn meer gevallen bekend van auto’s die doormidden breken bij een ongeval, bijvoorbeeld deze Audi R8 of deze Audi Q7. Bij supercars met de motor achterin schijnt dit onderdeel van de veiligheidsmaatregelen te zijn, aangezien er achterin toch niemand zit.
Bij dit soort auto’s lijkt het ons niet helemaal te bedoeling. Een theorie die rondgaat, is dat dit weleens voorkomt bij slecht gerepareerde schadeauto’s, waar ze bijvoorbeeld van twee auto’s één hebben gemaakt. Anderzijds zal elke auto bij een bepaalde snelheid doormidden breken. We stellen voor dat je dit niet uitprobeert.
Foto’s: C Ponsanthia
Reacties