
De nieuwe Subaru Forester is al enige tijd een goed bewaard geheim. Afgezien van wat fotografische plaagstootjes en een enkel spionagebeeld hadden we tot voor kort geen idee hoe de nieuwe Subaru-SUV eruit zou gaan zien.
Daar is tijdens de kerstdagen verandering in gekomen. In Japan vieren ze blijkbaar geen kerst, want daar heeft Subaru een enorme verzameling beelden van de nieuwe Forester openbaar gemaakt. Daarop is goed te zien dat deze ten opzichte van zijn voorganger fors is gegroeid. Volgens de opgegeven cijfers is de nieuwe Forester 11 centimeter hoger en 4,5 centimeter breder geworden. Omdat ook de wielbasis fors langer is, hebben de passagiers alle ruimte om languit te zitten.
Wat aandrijving betreft wordt in Japan gesproken over een 2,0 liter viercilinder met of zonder turbo. Voor onze contreien zal Subaru daar allicht weer een wat zwaardere motor aan toevoegen. Voor de huidige Forester is dat een 2,5 liter turbomotor. Op termijn zal Subaru er trouwens ook niet aan ontkomen om de Forester met een dieselmotor te gaan leveren.
Verwacht mag worden dat Subaru zijn jongste familielid in Detroit voor het eerst aan het grote publiek toont. Daarna volgt vast en zeker de Salon van Genève.
Meer van TopGear


De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse wordt nu eindelijk interessant in Nederland

Subaru Forester e-Boxer

Subaru verontschuldigt voor ongelukkige modelnaam

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze zomer gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn – zo hard mag je
