
We pakken de bingolijst van autoconcepten anno 2023 erbij. Elektrisch? Check. Crossover? Check. Een ‘e’ in de naam om aan te geven dat het model elektrisch is? Check. Wat dat betreft is dit SUV-concept van Suzuki al helemaal geslaagd. Suzuki noemt dit studiemodel de eVX en hij heeft nog twee jaar om te rijpen. In 2025 zouden we de productieversie van de Suzuki eVX moeten zien.
Suzuki maakt de eVX bekend op de India Auto Expo. Daar was ook voorzitter Toshihiro Suzuki aanwezig. Hij geeft aan dat dit SUV-concept een belangrijke stap is voor het merk: ‘Bij de Suzuki Group adresseren we de opwarming van de aarde als een prioriteit. Daarom promoten we een reeks wereldwijde maatregelen om uitstoot van broeikasgassen te verminderen.’
De actieradius en afmetingen van de Suzuki eVX
Qua ontwerp houdt Suzuki het dicht bij zichzelf. De hoge schouders en het bonkige neusje herken je direct als Suzuki. Wat dan weer best knap is, aangezien Suzuki nauwelijks een huisstijl heeft. In het SUV-concept van Suzuki ligt een batterijpakket van 60 kWh waardoor hij 400 kilometer ver komt.
Hij is 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,6 meter hoog. Daarmee is het een compact SUV’tje, vergelijkbaar met een Renault Captur. Het ‘4X4 DNA’ waar Suzuki aan refereert, duidt op vierwielaandrijving voor de Suzuki eVX. Eens zien wat er over twee jaar nog van dit concept over is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Overzicht: wat betaal je nou echt aan wegenbelasting voor een (gebruikte) elektrische auto in 2026?

Er is een ‘groene’ aandrijflijn die zorgt voor meer fijnstofuitstoot dan een diesel

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Volkswagen bedenkt elektrische auto, maar dan wel met benzinemotor

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)
