
We pakken de bingolijst van autoconcepten anno 2023 erbij. Elektrisch? Check. Crossover? Check. Een ‘e’ in de naam om aan te geven dat het model elektrisch is? Check. Wat dat betreft is dit SUV-concept van Suzuki al helemaal geslaagd. Suzuki noemt dit studiemodel de eVX en hij heeft nog twee jaar om te rijpen. In 2025 zouden we de productieversie van de Suzuki eVX moeten zien.
Suzuki maakt de eVX bekend op de India Auto Expo. Daar was ook voorzitter Toshihiro Suzuki aanwezig. Hij geeft aan dat dit SUV-concept een belangrijke stap is voor het merk: ‘Bij de Suzuki Group adresseren we de opwarming van de aarde als een prioriteit. Daarom promoten we een reeks wereldwijde maatregelen om uitstoot van broeikasgassen te verminderen.’
De actieradius en afmetingen van de Suzuki eVX
Qua ontwerp houdt Suzuki het dicht bij zichzelf. De hoge schouders en het bonkige neusje herken je direct als Suzuki. Wat dan weer best knap is, aangezien Suzuki nauwelijks een huisstijl heeft. In het SUV-concept van Suzuki ligt een batterijpakket van 60 kWh waardoor hij 400 kilometer ver komt.
Hij is 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,6 meter hoog. Daarmee is het een compact SUV’tje, vergelijkbaar met een Renault Captur. Het ‘4X4 DNA’ waar Suzuki aan refereert, duidt op vierwielaandrijving voor de Suzuki eVX. Eens zien wat er over twee jaar nog van dit concept over is.
Meer van TopGear


De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze zomer gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn – zo hard mag je
