
We pakken de bingolijst van autoconcepten anno 2023 erbij. Elektrisch? Check. Crossover? Check. Een ‘e’ in de naam om aan te geven dat het model elektrisch is? Check. Wat dat betreft is dit SUV-concept van Suzuki al helemaal geslaagd. Suzuki noemt dit studiemodel de eVX en hij heeft nog twee jaar om te rijpen. In 2025 zouden we de productieversie van de Suzuki eVX moeten zien.
Suzuki maakt de eVX bekend op de India Auto Expo. Daar was ook voorzitter Toshihiro Suzuki aanwezig. Hij geeft aan dat dit SUV-concept een belangrijke stap is voor het merk: ‘Bij de Suzuki Group adresseren we de opwarming van de aarde als een prioriteit. Daarom promoten we een reeks wereldwijde maatregelen om uitstoot van broeikasgassen te verminderen.’
De actieradius en afmetingen van de Suzuki eVX
Qua ontwerp houdt Suzuki het dicht bij zichzelf. De hoge schouders en het bonkige neusje herken je direct als Suzuki. Wat dan weer best knap is, aangezien Suzuki nauwelijks een huisstijl heeft. In het SUV-concept van Suzuki ligt een batterijpakket van 60 kWh waardoor hij 400 kilometer ver komt.
Hij is 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,6 meter hoog. Daarmee is het een compact SUV’tje, vergelijkbaar met een Renault Captur. Het ‘4X4 DNA’ waar Suzuki aan refereert, duidt op vierwielaandrijving voor de Suzuki eVX. Eens zien wat er over twee jaar nog van dit concept over is.
Meer van TopGear


De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Wist je dat je (zelfs thuis) aan de laadpaal een onzichtbare heffing van zo’n 10 procent betaalt?

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
