
We pakken de bingolijst van autoconcepten anno 2023 erbij. Elektrisch? Check. Crossover? Check. Een ‘e’ in de naam om aan te geven dat het model elektrisch is? Check. Wat dat betreft is dit SUV-concept van Suzuki al helemaal geslaagd. Suzuki noemt dit studiemodel de eVX en hij heeft nog twee jaar om te rijpen. In 2025 zouden we de productieversie van de Suzuki eVX moeten zien.
Suzuki maakt de eVX bekend op de India Auto Expo. Daar was ook voorzitter Toshihiro Suzuki aanwezig. Hij geeft aan dat dit SUV-concept een belangrijke stap is voor het merk: ‘Bij de Suzuki Group adresseren we de opwarming van de aarde als een prioriteit. Daarom promoten we een reeks wereldwijde maatregelen om uitstoot van broeikasgassen te verminderen.’
De actieradius en afmetingen van de Suzuki eVX
Qua ontwerp houdt Suzuki het dicht bij zichzelf. De hoge schouders en het bonkige neusje herken je direct als Suzuki. Wat dan weer best knap is, aangezien Suzuki nauwelijks een huisstijl heeft. In het SUV-concept van Suzuki ligt een batterijpakket van 60 kWh waardoor hij 400 kilometer ver komt.
Hij is 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,6 meter hoog. Daarmee is het een compact SUV’tje, vergelijkbaar met een Renault Captur. Het ‘4X4 DNA’ waar Suzuki aan refereert, duidt op vierwielaandrijving voor de Suzuki eVX. Eens zien wat er over twee jaar nog van dit concept over is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

Deze Britse Jaguar Kensington werd uiteindelijk een Koreaanse sedan met Italiaanse genen

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
