
We pakken de bingolijst van autoconcepten anno 2023 erbij. Elektrisch? Check. Crossover? Check. Een ‘e’ in de naam om aan te geven dat het model elektrisch is? Check. Wat dat betreft is dit SUV-concept van Suzuki al helemaal geslaagd. Suzuki noemt dit studiemodel de eVX en hij heeft nog twee jaar om te rijpen. In 2025 zouden we de productieversie van de Suzuki eVX moeten zien.
Suzuki maakt de eVX bekend op de India Auto Expo. Daar was ook voorzitter Toshihiro Suzuki aanwezig. Hij geeft aan dat dit SUV-concept een belangrijke stap is voor het merk: ‘Bij de Suzuki Group adresseren we de opwarming van de aarde als een prioriteit. Daarom promoten we een reeks wereldwijde maatregelen om uitstoot van broeikasgassen te verminderen.’
De actieradius en afmetingen van de Suzuki eVX
Qua ontwerp houdt Suzuki het dicht bij zichzelf. De hoge schouders en het bonkige neusje herken je direct als Suzuki. Wat dan weer best knap is, aangezien Suzuki nauwelijks een huisstijl heeft. In het SUV-concept van Suzuki ligt een batterijpakket van 60 kWh waardoor hij 400 kilometer ver komt.
Hij is 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,6 meter hoog. Daarmee is het een compact SUV’tje, vergelijkbaar met een Renault Captur. Het ‘4X4 DNA’ waar Suzuki aan refereert, duidt op vierwielaandrijving voor de Suzuki eVX. Eens zien wat er over twee jaar nog van dit concept over is.
Meer van TopGear


Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra
