
De autoshow van Frankfurt in september belooft veel goeds. Nu al verdringen fabrikanten zich om wereldpremières aan te kondigen. Zo komt bijvoorbeeld Suzuki met een spetterend debuut voor de Splash. Daarmee wil Suzuki een nog groter marktaandeel verwerven in het compacte segment.
Hij zit net onder de Swift, maar hij heeft wel de sportiviteit van dat model. Zegt Suzuki. De Splash krijgt naar keuze een driecilinder éénliter met 65 pk, een viercilinder 1,2-liter met 86 pk of een 1,3-liter viercilinder diesel met 75 pk. Maar Suzuki zou Suzuki niet zijn als er ook verantwoord wordt omgegaan met emissie-eisen: alle genoemde motoren zitten onder de 140 g/km.
Suzuki belooft bovendien veel interieurruimte en zelfs zitplekken voor volwassenen op de achterbank. Belooft zijn naam eer aan te gaan doen. Maar dat hangt dan natuurlijk vooral ook af van de prijzen en specificaties die Suzuki pas bekend gaat maken als hij in Nederland wordt geïntroduceerd. En dat zal dus zeker niet voor september zijn…
Meer van TopGear


Autotest: Suzuki Splash 1.2 Exclusive

Waterballet

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
