
De onverschrokken superheld in het land der petrolheads is eFuel. Hij moet de slechteriken EV en Euro 7-norm in het denkbeeldige verhaal stoppen. Door de synthetische brandstoffen kunnen autofabrikanten ook na 2035 gebruik maken van verbrandingsmotoren in nieuwe auto’s. Daar zijn verschillende automerken erg blij mee, waaronder misschien wel het bekendste automerk ter wereld, Ferrari.
Op dit moment zit Benedetto Vigna op de troon in Maranello. Hij praat in de podcast van Reuters over deze ontwikkeling in de Europese wetgeving. ‘Dit is goed nieuws voor ons bedrijf. Naast elektrische auto’s kunnen we ook doorgaan met onze modellen met verbrandingsmotor’, zegt Vigna. Het einde van de V12 wordt al tien jaar voorspeld, maar wellicht is de motor nu gered.
Je zou bijna zeggen dat Ferrari door deze plannen misschien wel de korte termijn plannen voor een zware elektrische auto zou schrappen, maar dat is niet zo: ‘Het verandert niets. We willen onze klanten niet vertellen wat voor soort auto ze moeten gebruiken. We zullen drie soorten aandrijftechnologieën te beschikking stellen: hybride, elektrisch en verbrandingsmotoren. Zij [de klanten] zullen degenen zijn om te kiezen.’
Drie keuzes bij Ferrari
Helaas laat Vigna niets los over het wel of niet doorontwikkelen van de V12-motor. Maar waarom zouden ze de twaalfcilinder niet aanhouden? Behalve dat de V12 een hoeksteen van het merk is, zijn klanten dol op de grote motor. Net voor corona (en alle leveringsproblemen die erbij horen) stegen de verkopen van V12 met bijna 20 procent. We denken dat ie nog wel even blijft hangen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Is het echt zo goedkoop om op LPG te rijden? En waarom doen we het dan niet allemaal?

Vanaf deze week komt er andere benzine uit de pomp (en dit merk je ervan)

Overzicht: Bij deze tankstations haal je E5-benzine zonder ethanol

Accijnskorting op brandstof blijft in 2025 bestaan: zo hoog is de korting

Amerikanen zijn boos omdat benzine net zo duur is als in Nederland

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
