
Kijken we hier naar een verjaard antwoord van Tesla op de BMW i8? Een Model 3 met een range-extender? Zeker niet. Autofanaat Robin spotte de Tesla Model 3 met uitlaten voor het kartcentrum van Coronel in Huizen (waar ze, inderdaad, elektrische karts hebben). Waarom uitlaten onder een Tesla? Deels omdat de eigenaar het leuk vindt om mensen te trollen, maar ook omdat hij het geluid van een uitlaat miste. Want deze Tesla Model 3 met uitlaten maakt echt geluid.
Via de toegewijde Instagram van deze Tesla leren we dat de eigenaar hiervoor een Audi RS 6 reed, maar dat project kwam vervroegd aan zijn einde door een aanrijding. Een Model 3 moest de Audi vervangen, maar blijkbaar kon het gezoem de leegte die de V8 achterliet niet vullen. Onder zijn Tesla Model 3 Performance liet de eigenaar daarom een set van vier uitlaatstukken monteren bij Pro Car Tuning in Aalsmeer, plus een speciale module van Maxhaust.

Onder de auto hangen twee dempers met speakers erin. Via een app kan de bestuurder kiezen hoeveel geluid hij of zij wil, en die herrie komt dan via de uitlaatstukken naar buiten. Standaard klinkt de Active Sound Generator als een V8, maar indien gewenst kun je upgraden voor 299 euro naar Maserati-geluid. Het speeltje kost 1.799 euro, plus nog 799 euro als je speaker ín de auto wilt.
De Tesla Model 3 met uitlaten is in ieder geval nog niet klaar. Naast de achterspoiler, de strepen over de lengte van de auto en de toevoegingen aan de bumper moeten er nog een widebody en luchtvering komen. Op dat moment ontvangen we een video van de eigenaar en weten we hoe de auto werkelijk klinkt vanbuiten.
Meer van TopGear


De budget-Tesla komt volgend jaar eindelijk – en de prijs is op een creatieve manier laag gehouden

Dumpprijzen: Tesla Model 3 is nu bijna de helft goedkoper dan een nieuwe Volkswagen Polo

Met deze spulletjes maak van je Tesla-leasebak eindelijk een BMW M3-killer

Veel haters zullen blij zijn als de horen wat de minst betrouwbare (jonge) auto van dit moment is

De Model 3 wordt spotgoedkoop, hier moet je op letten bij aanschaf

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder een auto te bouwen

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

EV’s moeten vanaf 1 januari 2020 geluid maken als ze onder de 50km/u rijden. Geluidloos omver rijden is dus niet meer mogelijk en wettelijk verboden om als EV rijder dit uit te schakelen of de speaker los te trekken. Eindelijk meer rust in het verkeersgeluid, weg met al die gepimpte veel te veel herrie makende uitlaten. Ook hier gelden geluidsnormen die met name in de avond/nacht lager liggen dan sommige uitlaten produceren en dan valt die auto gewoon onder geluidsoverlast. Justitie kan gewoon beslag leggen op apparatuur die geluidsoverlast produceren net als bij o.a. DJ’s, etc. Ook worden EV’s door de jaren heen betaalbaarder en accu’s gaan langer mee dan men had verwacht, nu is het nog nieuw en die komen vanzelf over een jaar of 5/10 in de betaalbare occasion prijzen. Gesproken wordt ondertussen al over 2000000 km en dan pas 20% degradatie van de accu. Verder zijn EV’s schoner dan fossiel, natuurlijk komt er door productie en bij het opwekken van stroom CO2 vrij maar ondanks dat is de uitstoot kleiner.
Die studie zegt helemaal niets. Wie betaalt, bepaalt: opdrachtgever is De Groenen. Het is niets anders dan een veredeld reclamepamfletje zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
Ik woon in een vrij stil dorp. Echter in de buurt is een snelweg. En nu ik dit type staat mijn raam op een kier open. Wat denk je dat ik hoor??? Geen motoren, geen uitlaten. Niets van dat alles. Weet je wat wel? Banden! Weet je hoeveel herrie een band produceert?
Dus geluidsoverlast van een uitlaat die af fabriek eronder ligt is nihiel. Banden maken de meeste herrie in mijn optiek
Uit welke azijnbeker hebt u gedronken
Je kon ook het geluid afspelen via de luidprekers IN de auto…
Hoop dat je de APK niet door komt vanwege de uitstoot 😉
Mijn zoon heeft ook iets aan de uitlaat van zijn jaguar laten monteren. Wat hij met afstandbediening kan in en
uitschakelen. Gaat hem ook om een “beter” geluid.
Leuk zeg
Geinig
Het is zover …
Ringtones bestellen voor je electrische auto …!!
Hij wil dat zijn rijdende stofzuiger op een echte auto lijkt.
Kansloos…
Dat elektrische voertuigen zo stil zijn is juist een enorm voordeel. De toekomst kan supermooi zijn zonder verkeerslawaai van herrie-brommers, motors, vrachtwagens etc. In ons drukke landje hebben heel veel mensen last van het onnodige lawaai van mensen die lawaai uit hun uitlaat een beleving vinden voor henzelf, zonder rekening te houden met dat in hun ritje op de motor over de dijk, door de stad etc duizenden mensen hun lawaai horen als ze in de tuin zitten, wandelen, slapen etc.
En dan geruisloos omver gemaaid morden.. Allemaal heel mooi ;-p
*Worden
daar is weer iemand die vroeger natuurlijk nooit een brommer heb gereden met een snellere uitlaat of een auto met wat meer geluid en al helemaaal nooooit vuurwerk heb afgestoken,,,,,en jaren later er over klagen jammer dit ..
en al eens nagedacht wat we met de chemische troep gaan doen waar die accus van gemaakt zijn en al helemaal over de accuduur dat vele mensen maar net een auto van 500 euro kunnen kopen..dus laat staan een nieuwe accu om de zoveel jaar
Weet je wat loop eens met een paar oordopjes rond in één van de grootsteden. Kies er maar ééntje uit met het beste hospitaal ! Want het is net daar waar je zal belanden na een wandelingetje, bij de tiende straat die je oversteekt en automatisch op je gehoor afgaat, dan lig je op of onder de motorkap van één of andere vierwieler en als het een beetje tegengaat heb je van niks nog last !
Weet je wat loop eens met een paar oordopjes rond in één van de grootsteden. Kies er maar ééntje uit met het beste hospitaal ! Want het is net daar waar je zal belanden na een wandelingetje, bij de tiende straat die je oversteekt en automatisch op je gehoor afgaat, dan lig je op of onder de motorkap van één of andere vierwieler en als het een beetje tegengaat heb je van niks nog last !
Verdraagzaamheid …. weet je wat loop eens met een paar oordopjes rond in één van de grootsteden. Kies er maar ééntje uit met het beste hospitaal ! Want het is net daar waar je zal belanden na een wandelingetje, bij de tiende straat die je oversteekt en automatisch op je gehoor afgaat, dan lig je op of onder de motorkap van één of andere vierwieler en als het een beetje tegengaat heb je van niks nog last !
Gaat in een hutje op de heide zitten
Een vraag…..
WAAROM??
Ach, waarom NIET? Tenslotte wordt tegenwoordig alles met een verbrandingsmotor voorzien van motor en uitlaatgeluid via de speakers. Tot de dikste BMW’s Maserati’s en Ferrari’s. Dus in de rare optiek van veel mensen is het prima als een verbrandingsmotor zich veel groter voordoet als ie daadwerkelijk is, maar zodra iemand een elektrische auto hetzelfde fake geluid voorziet is het ineens ‘WAAROM’…. Heel apart.
Tsja, electrificatie van onze voertuigen bied ook vele nadelen. Andere weggebruikers horen je niet aankomen. De beleving is weg (ja, je bent ongelovelijk snel met optrekken e.d. maar het geluid van een motor blijft toch wel iets doen. Wel eens een ferrari V12 vol horen optrekken?).
Er komt dadelijk dus een tijd dat het geen bal meer uitmaakt welk merk je koopt. Alle electro motoren lopen ongeveer hetzelfde. Dus maakt het dadelijk voor die keuze een heel stuk minder uit welk merk je aanschaft. De keuze voor een merk zal dadelijk dus steeds meer gaan afhangen van status, luxe uitrusting e.d.
Wegligging wordt ook steeds minder intersant want kan allemaal electronisch worden afgeregeld. EN autopilot natuurlijk…
Autorijden was ooit nog beleving. Straks niet meer dan een soort eigen trein waar je instapt om van A naar B te komen.