
Kijken we hier naar een verjaard antwoord van Tesla op de BMW i8? Een Model 3 met een range-extender? Zeker niet. Autofanaat Robin spotte de Tesla Model 3 met uitlaten voor het kartcentrum van Coronel in Huizen (waar ze, inderdaad, elektrische karts hebben). Waarom uitlaten onder een Tesla? Deels omdat de eigenaar het leuk vindt om mensen te trollen, maar ook omdat hij het geluid van een uitlaat miste. Want deze Tesla Model 3 met uitlaten maakt echt geluid.
Via de toegewijde Instagram van deze Tesla leren we dat de eigenaar hiervoor een Audi RS 6 reed, maar dat project kwam vervroegd aan zijn einde door een aanrijding. Een Model 3 moest de Audi vervangen, maar blijkbaar kon het gezoem de leegte die de V8 achterliet niet vullen. Onder zijn Tesla Model 3 Performance liet de eigenaar daarom een set van vier uitlaatstukken monteren bij Pro Car Tuning in Aalsmeer, plus een speciale module van Maxhaust.

Onder de auto hangen twee dempers met speakers erin. Via een app kan de bestuurder kiezen hoeveel geluid hij of zij wil, en die herrie komt dan via de uitlaatstukken naar buiten. Standaard klinkt de Active Sound Generator als een V8, maar indien gewenst kun je upgraden voor 299 euro naar Maserati-geluid. Het speeltje kost 1.799 euro, plus nog 799 euro als je speaker ín de auto wilt.
De Tesla Model 3 met uitlaten is in ieder geval nog niet klaar. Naast de achterspoiler, de strepen over de lengte van de auto en de toevoegingen aan de bumper moeten er nog een widebody en luchtvering komen. Op dat moment ontvangen we een video van de eigenaar en weten we hoe de auto werkelijk klinkt vanbuiten.
Meer van TopGear


De budget-Tesla komt volgend jaar eindelijk – en de prijs is op een creatieve manier laag gehouden

Dumpprijzen: Tesla Model 3 is nu bijna de helft goedkoper dan een nieuwe Volkswagen Polo

Met deze spulletjes maak van je Tesla-leasebak eindelijk een BMW M3-killer

Veel haters zullen blij zijn als de horen wat de minst betrouwbare (jonge) auto van dit moment is

De Model 3 wordt spotgoedkoop, hier moet je op letten bij aanschaf

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is het nog echt zo goedkoop om met een elektrische auto op vakantie te gaan?

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Nederlander laat elektrische auto 2,5 (!) week aan de laadpaal staan bij Disneyland – zo hoog was de rekening

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro

EV’s moeten vanaf 1 januari 2020 geluid maken als ze onder de 50km/u rijden. Geluidloos omver rijden is dus niet meer mogelijk en wettelijk verboden om als EV rijder dit uit te schakelen of de speaker los te trekken. Eindelijk meer rust in het verkeersgeluid, weg met al die gepimpte veel te veel herrie makende uitlaten. Ook hier gelden geluidsnormen die met name in de avond/nacht lager liggen dan sommige uitlaten produceren en dan valt die auto gewoon onder geluidsoverlast. Justitie kan gewoon beslag leggen op apparatuur die geluidsoverlast produceren net als bij o.a. DJ’s, etc. Ook worden EV’s door de jaren heen betaalbaarder en accu’s gaan langer mee dan men had verwacht, nu is het nog nieuw en die komen vanzelf over een jaar of 5/10 in de betaalbare occasion prijzen. Gesproken wordt ondertussen al over 2000000 km en dan pas 20% degradatie van de accu. Verder zijn EV’s schoner dan fossiel, natuurlijk komt er door productie en bij het opwekken van stroom CO2 vrij maar ondanks dat is de uitstoot kleiner.
Die studie zegt helemaal niets. Wie betaalt, bepaalt: opdrachtgever is De Groenen. Het is niets anders dan een veredeld reclamepamfletje zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
Ik woon in een vrij stil dorp. Echter in de buurt is een snelweg. En nu ik dit type staat mijn raam op een kier open. Wat denk je dat ik hoor??? Geen motoren, geen uitlaten. Niets van dat alles. Weet je wat wel? Banden! Weet je hoeveel herrie een band produceert?
Dus geluidsoverlast van een uitlaat die af fabriek eronder ligt is nihiel. Banden maken de meeste herrie in mijn optiek
Uit welke azijnbeker hebt u gedronken
Je kon ook het geluid afspelen via de luidprekers IN de auto…
Hoop dat je de APK niet door komt vanwege de uitstoot 😉
Mijn zoon heeft ook iets aan de uitlaat van zijn jaguar laten monteren. Wat hij met afstandbediening kan in en
uitschakelen. Gaat hem ook om een “beter” geluid.
Leuk zeg
Geinig
Het is zover …
Ringtones bestellen voor je electrische auto …!!
Hij wil dat zijn rijdende stofzuiger op een echte auto lijkt.
Kansloos…
Dat elektrische voertuigen zo stil zijn is juist een enorm voordeel. De toekomst kan supermooi zijn zonder verkeerslawaai van herrie-brommers, motors, vrachtwagens etc. In ons drukke landje hebben heel veel mensen last van het onnodige lawaai van mensen die lawaai uit hun uitlaat een beleving vinden voor henzelf, zonder rekening te houden met dat in hun ritje op de motor over de dijk, door de stad etc duizenden mensen hun lawaai horen als ze in de tuin zitten, wandelen, slapen etc.
En dan geruisloos omver gemaaid morden.. Allemaal heel mooi ;-p
*Worden
daar is weer iemand die vroeger natuurlijk nooit een brommer heb gereden met een snellere uitlaat of een auto met wat meer geluid en al helemaaal nooooit vuurwerk heb afgestoken,,,,,en jaren later er over klagen jammer dit ..
en al eens nagedacht wat we met de chemische troep gaan doen waar die accus van gemaakt zijn en al helemaal over de accuduur dat vele mensen maar net een auto van 500 euro kunnen kopen..dus laat staan een nieuwe accu om de zoveel jaar
Weet je wat loop eens met een paar oordopjes rond in één van de grootsteden. Kies er maar ééntje uit met het beste hospitaal ! Want het is net daar waar je zal belanden na een wandelingetje, bij de tiende straat die je oversteekt en automatisch op je gehoor afgaat, dan lig je op of onder de motorkap van één of andere vierwieler en als het een beetje tegengaat heb je van niks nog last !
Weet je wat loop eens met een paar oordopjes rond in één van de grootsteden. Kies er maar ééntje uit met het beste hospitaal ! Want het is net daar waar je zal belanden na een wandelingetje, bij de tiende straat die je oversteekt en automatisch op je gehoor afgaat, dan lig je op of onder de motorkap van één of andere vierwieler en als het een beetje tegengaat heb je van niks nog last !
Verdraagzaamheid …. weet je wat loop eens met een paar oordopjes rond in één van de grootsteden. Kies er maar ééntje uit met het beste hospitaal ! Want het is net daar waar je zal belanden na een wandelingetje, bij de tiende straat die je oversteekt en automatisch op je gehoor afgaat, dan lig je op of onder de motorkap van één of andere vierwieler en als het een beetje tegengaat heb je van niks nog last !
Gaat in een hutje op de heide zitten
Een vraag…..
WAAROM??
Ach, waarom NIET? Tenslotte wordt tegenwoordig alles met een verbrandingsmotor voorzien van motor en uitlaatgeluid via de speakers. Tot de dikste BMW’s Maserati’s en Ferrari’s. Dus in de rare optiek van veel mensen is het prima als een verbrandingsmotor zich veel groter voordoet als ie daadwerkelijk is, maar zodra iemand een elektrische auto hetzelfde fake geluid voorziet is het ineens ‘WAAROM’…. Heel apart.
Tsja, electrificatie van onze voertuigen bied ook vele nadelen. Andere weggebruikers horen je niet aankomen. De beleving is weg (ja, je bent ongelovelijk snel met optrekken e.d. maar het geluid van een motor blijft toch wel iets doen. Wel eens een ferrari V12 vol horen optrekken?).
Er komt dadelijk dus een tijd dat het geen bal meer uitmaakt welk merk je koopt. Alle electro motoren lopen ongeveer hetzelfde. Dus maakt het dadelijk voor die keuze een heel stuk minder uit welk merk je aanschaft. De keuze voor een merk zal dadelijk dus steeds meer gaan afhangen van status, luxe uitrusting e.d.
Wegligging wordt ook steeds minder intersant want kan allemaal electronisch worden afgeregeld. EN autopilot natuurlijk…
Autorijden was ooit nog beleving. Straks niet meer dan een soort eigen trein waar je instapt om van A naar B te komen.