De nieuwe Top Gear is uit! De coverstory van het mei-nummer staat helemaal in het teken van Lamborghini’s nieuwe Gallardo LP560-4. Leuke naam niet? Mocht het je ontgaan zijn: 560 staat voor het aantal pk’s, 4 voor het aantal wielen de aandrijving op alle vier de wielen. Hij is niet alleen sneller, lichter, beter schakelend en geavanceerder, hij is ook cooler. Echt!

Aston Martins nieuwste speeltje is de Vantage V12, ofwel de RS. Daar waar normaal een tamelijk brave V8 onder de motorkap ligt, heeft Aston Martin er nu een V12 in gelepeld. Hij ziet er niet alleen uiterst agressief uit, hij rijdt ook… eh, agressief. Met open mond rijden staat niet bijster intelligent, maar in deze Aston kun je haast niet anders.

We maakten ons debuut in de Westfield Racing Cup – allemaal van die supersnelle skelters die niets wegen en veel pk’s hebben. Na één keer trainen wonnen we tot onze grote verbijstering de eerste race. Zouden we bij Top Gear toch echt kunnen rijden? Mwah, in de tweede race gingen we iets dwars – zeg maar met de neus tegen het verkeer in – waardoor we zesde werden en uiteindelijk niet op het podium mochten plaats nemen. Shit! Jammer! Lees onze ervaringen, lees hoe makkelijk het is om mee te doen, lees hoe betaalbaar het eigenlijk is.

Verder legt Richard Hammond je uit waarom de nieuwe Dodge Challenger zo’n enorm coole auto is. Helemaal verwonderlijk is dat niet, kleine mannetjes hebben graag grote sloepen met veel vermogen.

Naast Bristols, Infinity’s, Mercedes SL AMG’s, Aston DBR9’s en meer hebben we de ultieme racesedans tegen elkaar getest: waar staat de Lexus IS F in het rijtje BMW M3, Mercedes C AMG en Audi RS4? Allemaal 420 pk of meer, allemaal heel geschikt als leaseauto en allemaal best snel. Heel snel. Lees maar…

Meer van de inhoud vind je hier.

Reacties