Het is weer zo ver: de nieuwe TopGear Magazine ligt in winkels en brievenbussen door heel Nederland en België! Wat kun je deze maand zoal verwachten, vraag je? Gaan we je uitleggen.

Om te beginnen heeft Jeremy de sleutels van twee ontzettend potente supercoupé’s in handen gekregen. En er was toevallig niemand op het TopGear-circuit, dus je kunt wel raden wat ie deed. Juist: banden oproken, urenlang. Gelukkig met een doel, want hij weet je nu haarfijn uit te leggen welke van deze twee machtige Duitsers de betere keus is: de Mercedes C63 AMG Coupé Black Series of de BMW M3 GTS.

Over machtige Duitsers gesproken: het DTM-seizoen is binnenkort weer aangebroken, en het wordt een partij spannend. Dat weten we nu al, omdat voor het eerst sinds tijden drie heftig rivaliserende merken de touringcar-strijd met elkaar aangaan. Jazeker: Audi, BMW en Mercedes zijn er alle drie bij. Lees over de geslepen wapens waarmee ze elkaar de komende maanden zullen bestoken.

Na deze artikelen stond het vast: deze uitgave van TopGear Magazine moest een vleugeleditie, een spoilerspecial worden. Dus haalden we de Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale erbij, in een felrode kleur en met een enorme strijkplank achterop. Een ultiem gave en briljante auto; jammer alleen dat het weer niet bepaald meewerkte.

De Nissan Juke-R is nog zo’n uitzinnige bolide. Helaas zal Nissan ‘m nooit in productie nemen, maar we vonden het toch de moeite waard om hem in Dubai tegenover een stel gevestigde supercars te zetten. Zoals, onder andere, de Ferrari 458 Italia en de Mercedes SLS AMG. Gewoon even om te kijken hoe ie het zou doen, met die 478 pk en 586 Nm uit z’n GT-R motorblok. Het resultaat was verbluffend.

Geen vleugelspecial is compleet zonder de spoiler der spoilers: die van de Plymouth Superbird uit 1970. Alleen hadden we een beter idee. In plaats van zo’n oude kar haalden we er de gloednieuwe HPP Superbird bij, een conversie op basis van de Dodge Challenger door Heide Performance Products uit Detroit. Uitbundig, luid en knaloranje. Hoe Amerikaans wil je het hebben?

Om niet ál te ver door te slaan hebben we ook wat kleintjes meegenomen in dit nummer. Zo is er de test waarin we de nieuwe Suzuki Swift Sport – een alleraardigst scheurijzertje – tegenover de bekende en beminde Mini Cooper zetten. We reden uitgebreid met de Morgan 3Wheeler, die niet alleen klein is, maar ook slechts drie wielen heeft. Bovendien reden we de ScanCovery Trial, een tocht van ruim 7.000 kilometer naar de poolcirkel en terug, met niets meer dan een Seat Mii.

We haakten aan bij een stel Eindhovense studenten en bekeken hun zelfgebouwde elektrische raceauto. We hebben de belangrijkste nieuwe motorfietsen van 2012 voor je op een rijtje gezet; niet omdat we zelf zo gek zijn van tweewielers (of er zelfs maar drie seconden op kunnen zitten zonder om te vallen), maar omdat we weten dat jij ze echt te gek gaaf wauwie vindt. Verder maakten we rijtestkilometers in de nieuwe Mini Roadster – in Cooper S-uitvoering natuurlijk – maar ook in de BMW ActiveE (elektrisch en niet te koop), de nieuwe Volkswagen CC, de bijzonder spartaanse Radical SR3 SL, de Mercedes ML63 AMG en de nieuwe vijfdeurs Audi A1 Sportback.

En natúúrlijk is dat nog niet alles. Kortom: ook in deze editie van TopGear Magazine vind je weer genoeg stof om je een maandje zoet te houden. Ren nu naar de winkel of plunder je brievenbus! Meer info vind je hier. Abonneren doe je daar. Veel plezier!

Reacties