Toe aan wat afleiding van die fijne deprimerende Hollandse/Belgische zomer? Daar kunnen wij je bij helpen: de nieuwe TopGear Magazine is uit!

Deze maand stellen we de vraag: wat doe je als je een supercar van honderdduizenden euro’s koopt, en je buurman er een week later ook een heeft? Simpel: je laat ‘m aan je smaak aanpassen, op zo’n uitvoerige manier dat je het origineel er bijna niet meer in terug herkent en je iets volstrekt unieks overhoudt. Topontwerper Jason Castriota kan dit bijvoorbeeld voor je regelen. We bekijken een aantal van zijn creaties: een Bugatti Veyron, een McLaren MP4-12C en een Chevrolet Corvette ZR1, maar dan net even anders.

Ook in deze supersupercar/hypercar/übercarspecial: Lapo Elkann, erfgenaam van het Fiat-imperium en tevens de man die de stoelen van zijn 599 met spijkerbroeken liet bekleden. Wil je je Ferrari ontdoen van zijn standaard jasje, trek dan bij Lapo aan de bel en maak gebruik van zijn Tailor Made-programma. Dan krijg je bijvoorbeeld een witte FF met een grote blauwe cirkel op de motorkap. Of een California met een leren riem om.

Bij McLaren zeggen ze nooit nee op de bijzondere wensen van hun klanten. Ze vragen alleen hoe ver ze mogen gaan. Zo kregen we een spierwitte MP4-12C én F1 voorgeschoteld, met een vuurrood binnenste en een hoop aparte details. Je moet er maar van houden.

Na er al meerdere keren aan gesnuffeld te hebben, is het nu eindelijk zo ver: we gaan rijden met de Pagani Huayra. De echte, voltooide, zoals je ‘m vanaf nu bij Pagani kunt bestellen (als je tenminste 850.000 euro – exclusief belastingen! – hebt liggen). Een ongelooflijke machine, een ongelooflijke ervaring.

We stonden langs de zijlijn toen de 24 uur van Le Mans onlangs werd verreden. Voor de 80e keer. We doen er uitgebreid verslag van, en besteden daarnaast aandacht aan de uiteenlopende soorten auto’s die de historische race in het verleden wonnen, de technieken die eruit voortkwamen, en de vergaande rivaliteit tussen sommige trotse merken.

We bekijken de Renault Alpine A110-50 op het F1-circuit van Monaco en praten met ontwerper Laurens van den Acker over de toekomst van het model. We zetten de BMW 6-serie Gran Coupé tegenover z’n gedoodverfde concurrenten, de Audi A7 Sportback en Mercedes CLS. We rijden met de Ford Focus ST, Mercedes G63 AMG, Volvo V40, Audi RS4 en BMW M6 – in coupé- en cabriovorm. Oh, en we hebben vanaf deze maand een nieuwe columnist in ons midden: niemand minder dan de Nederlandse topcoureur Robert Doornbos.

Was dat alles? Natuurlijk niet, er is nog meer. Ren nu naar je brievenbus of plunder het tijdschriftenschap van de dichtstbijzijnde boekwinkel of supermarkt – veel plezier met het rijkgevulde augustusnummer van TopGear Magazine! Meer info vind je hier, een abonnement voor jezelf of iemand anders afsluiten doe je daar.

Reacties