Trajectcontrole A2 vanaf 16 december uitgebreid

Je kunt geen gas meer geven tussen de op- en afritten

A2-oudgedienden gebruiken de stukken snelweg tussen de af- en de opritten van Breukelen en Vinkeveen dikwijls om vlot een sukkelend muurtje van auto’s – die allemaal dezelfde snelheid hebben – in te halen. Even snel er voorbij en dan naar rechts voor de trajectcontrole weer begint. En dat kan, want tussen de op- en afritten wordt nu niet gemeten. Dat gaat veranderen, en wel in beide richtingen.

Het Openbaar Ministerie laat weten dat ze nu ook de snelheid tussen de op- en afritten gaan meten op de meest winstgevende trajectcontrole van Nederland. Dat betekent dat je vanaf hectometerpaal 39,8 bij Amsterdam tot paaltje 55,2 bij Utrecht geen enkel moment hebt om iets te hard te rijden. De andere richting is het paaltje 54,9 tot 39,7. De lengte van de trajectcontrole op de A2 blijft verder ongewijzigd.

Ga je toch de mist in en rij je van Amsterdam naar Utrecht constant te hard, dan word je door vijf trajectcontroles gemeten. Je krijgt dan de hoogste van de vijf boetes thuisgestuurd. Vanaf Vinkeveen de cruisecontrol inschakelen en de volgende 15 kilometer niet meer aan het knopje zitten, is het advies. Op dit moment gaan er zo’n 1.294 automobilisten per dag op de bon door de camera’s boven de A2.

Foto: Josbert Lonnee

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws