
Op 2 augustus gaat in Moskou de Transsyberia Rally van start, een tocht die de deelnemers naar het 6.600 kilometer verderop gelegen Ulaanbatar in Mongolië brengt. Het leuke aan deze rally is dat de kansen voor alle équipes gelijk zijn, want iedereen rijdt in een Porsche Cayenne.
Speciaal voor de twee weken durende rally prepareerde Porsche in de fabriek in Leipzig 26 exemplaren van de 385 pk sterke SUV, met onder meer een nieuw sperdifferentieel, speciale off-road banden en automatische hoogteverstelling. Om de deelnemers alvast een beetje aan de auto te laten ruiken, organiseerde Porsche een driedaagse trainingssessie waarin de Cayenne behoorlijk door de modder werd gesleurd.
Of die trainingssessie echt noodzakelijk was, wagen we te betwijfelen. Tot de deelnemers behoren namelijk coryfeeën als Walter Röhrl, die in het verleden drie keer de Dakar Rally wist te winnen. Ook de Duitser Armin Schwarz, en Nieuw-Zeelander Rod Millen hebben behoorlijk wat rally-ervaring, terwijl René Metge, Marc Coma hun sporen in de modder op tweewielers ruimschoots hebben verdiend.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
