Vier Mercedes-Maybach S 650 Cabriolets te koop in Nederland

Met een gelimiteerde oplage van 300 zou je denken dat je de Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet nooit zou tegenkomen in Nederland. Fout.

Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet

De medewerkers van Mercedes-Maybach leggen na S 650 Cabriolet nummertje driehonderd direct het gereedschap neer. En met een zo’n gelimiteerde oplage voor een auto die over de hele wereld verkocht wordt, zou je verwachten dat je ‘m nooit gaat tegenkomen in Nederland.

Maar dan heb je het fout. Er staan op dit moment namelijk vier Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet te koop in Nederland. We hebben geen statistieken maar vermoedelijk is de Maybach Cabriolet-dichtheid in Nederland net zo hoog als Dubai.

En waarom? Het is niet alsof we nou het meest geschikte weer hebben. Is er een oliebron waar we niets van afweten? Moeten we als de wiedeweerga een bedrijf beginnen in het goud wrappen van auto’s? Verkopen dierenwinkels tegenwoordig ook albino-tijgers als huisdieren?

De prijzen verschillen van 449.995 euro tot 355.000 euro. En allemaal hebben ze minder dan 60 kilometer ervaring. Gewoon nieuw, dus. Dealer Smeets prijst de auto aan als ‘unieke 1 van 300 auto’. Een deel van deze feiten klopt. Check het aanbod.

Specificaties Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet

Met een dunnere portemonnee plant je jezelf in de vorstelijke zetels en start je vervolgens de 6,0-liter V12 met 630 pk. Na 4,1 seconden lanceer je vliegjes met 100 km/u in de gezichten van je passagiers op de achterbank. Plus de snelheid dat het vliegje al vloog, zeg maar. De topsnelheid is 250 km/u.

Reacties
  1. Cor zegt op 31 juli 2020 om 18:07:

    Ja gelijk heeft hij. Zelf rij ik een S 500 cabrio, en als ik sporadisch een S cabrio van een ander zie rijden moet ik nota bene 2 x kijken of het een S of E is. Mercedes is saai en durven niks spannends te doen. Voor een ton koop je je een S cabrio van 3 jaar oud. Je zilt wel gek zijn om 400k plus neer te leggen voor weinig meer dan t naamplaatje.

  2. Cor Arnold zegt op 31 juli 2020 om 18:07:

    Ja gelijk heeft hij. Zelf rij ik een S 500 cabrio, en als ik sporadisch een S cabrio van een ander zie rijden moet ik nota bene 2 x kijken of het een S of E is. Mercedes is saai en durven niks spannends te doen. Voor een ton koop je je een S cabrio van 3 jaar oud. Je zilt wel gek zijn om 400k plus neer te leggen voor weinig meer dan t naamplaatje.

  3. Chris zegt op 31 januari 2018 om 09:02:

    Tja, deze auto verbrandt jouw (zwarte) geld nog sneller dan je het kunt verdienen, reken op de helft na 2 jaar. En wie gaat er nou voor een vrij modaal ogende mercedes 4 ton betalen? Koop dan beter een E-cabrio van een ton, die ziet er vrijwel hetzelfde uit en rijdt ook prima en voor die overige 3 ton een supersportwagen of superSUV.,

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken