Oké, er valt dus weinig te halen uit deze digitale schets, maar het is niettemin de eerste keer dat Volkswagen ons een idee geeft van hoe zijn nieuwe kleinste elektrische auto eruit zal zien. Toch een noemenswaardig moment. De Volkswagen ID.1 moet de elektrische e-Up gaan vervangen. Het kleintje zal in Spanje in elkaar worden gesleuteld.

De Volkswagen ID.1 staat op een ander, kleiner platform dan de ID.3 en ID.4. Omdat het de Volkswagen Groep is waar we het over hebben, zal Skoda ook met een eigen versie komen. Misschien Seat ook, maar als de geruchten kloppen, neemt Cupra alle elektrische inspanningen over. De kleine stadsrakkers zouden de vervangers worden van de Citigo-E iV en Mii Electric.

Het is nog te vroeg voor details over de prestaties, maar we durven wel te zeggen dat de grote 77-kWh batterij niet in de kleine iteratie van het CBG-platform wordt gehangen. Dit platform zal de komende jaren als basis dienen voor tientallen elektrische auto’s van de Volkswagen Groep. Past er misschien een 45-kWh batterij in de Volkswagen ID.1? Ze hebben nog even de tijd om dat kort te sluiten bij VW.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)