
Het is voor Volkswagen een beetje oppassen met het verwijzen naar de normen en waarden van het verleden, maar ze komen er met de Volkswagen ID.2All goed mee weg. De nieuwste Volkswagen gaat namelijk terug naar de roots van het merk: een betaalbare auto voor het volk. En als extra knipoog naar het verleden, verwerken ze een paar retrograpjes in de auto.
Het interieur gaat al een klein stapje terug naar het verleden door fysieke knoppen te herintroduceren, maar Volkswagen gaat iets verder. Zo kun je (in ieder geval in het studiemodel) het scherm achter het stuur zo instellen dat je de tellers van de Volkswagen Golf 1 ziet. Of zelfs de tellers van de oude Volkswagen Kever.
Hopelijk blijven de Golf 1-tellers
Het scherm in het midden laat een cassettespeler zien en een klembord voor notities. Het lijkt erop dat je – net als bij een smartwatch – de thema’s kunt instellen bij de auto. Overigens is dit nog een studiemodel en Volkswagen moet de ID.2all nog een beetje bijpunten zodat hij helemaal productieklaar is voor 2025. Hopelijk sneuvelt dit retrogeintje niet.
Meer van TopGear


Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
