
Het is voor Volkswagen een beetje oppassen met het verwijzen naar de normen en waarden van het verleden, maar ze komen er met de Volkswagen ID.2All goed mee weg. De nieuwste Volkswagen gaat namelijk terug naar de roots van het merk: een betaalbare auto voor het volk. En als extra knipoog naar het verleden, verwerken ze een paar retrograpjes in de auto.
Het interieur gaat al een klein stapje terug naar het verleden door fysieke knoppen te herintroduceren, maar Volkswagen gaat iets verder. Zo kun je (in ieder geval in het studiemodel) het scherm achter het stuur zo instellen dat je de tellers van de Volkswagen Golf 1 ziet. Of zelfs de tellers van de oude Volkswagen Kever.
Hopelijk blijven de Golf 1-tellers
Het scherm in het midden laat een cassettespeler zien en een klembord voor notities. Het lijkt erop dat je – net als bij een smartwatch – de thema’s kunt instellen bij de auto. Overigens is dit nog een studiemodel en Volkswagen moet de ID.2all nog een beetje bijpunten zodat hij helemaal productieklaar is voor 2025. Hopelijk sneuvelt dit retrogeintje niet.
Meer van TopGear


Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen
