
Bijna iedere bus die Volkswagen ooit heeft gemaakt, kon je bestellen als camper. Die modellen worden, afhankelijk van de serie, California of Westfalia genoemd. De meeste hiervan zijn gebaseerd op een Volkswagen Transporter. Voor de ID. Buzz liggen er plannen op tafel voor een elektrische California, maar daarvoor moeten we nog even geduld hebben.
Volkswagen heeft pas geleden de ‘snellere’ versie van de ID. Buzz onthuld. Deze nieuwe ID. Buzz GTX heeft een groter accupakket aan boord en zou in theorie ook een grotere actieradius moeten hebben. Wel zo handig als je met je California naar het Gardameer wil en niet om de twee uur wil laden. Nu heeft de nieuwe GTX genoeg afleiding aan boord om het wachten wat dragelijker te maken, zoals ChatGPT en een groot panoramisch dak.
Wat zijn de reden voor het uitblijven van een ID. Buzz-camper
Lars Krause is het hoofd van sales- en marketingafdeling van Volkswagen. Volgens hem zijn zowel de ID. Buzz en de California een icoon. Maar er is simpelweg geen markt voor een combinatie van die twee. Tegen AutoCar zegt hij: ‘Ik kan je vertellen dat we altijd beginnen vanuit de markt en gezien de marktcijfers en gelet op onze klanten, blijkt dat de vraag naar dit soort voertuigen er nu niet is, volgens ons.’
Dit wil niet zeggen dat Volkswagen nooit een ID. Buzz-camper gaat maken. Krause zegt: ‘We verwachten dat de vraag naar modellen zoals een ID. Buzz California pas over een paar jaar gaat toenemen. Daarom richten we ons nu op het vinden van een oplossing voor de Volkswagen ID. Buzz California. Dit is de reden waarom de auto nu nog niet op de markt komt.’
Het gewicht kan een extra probleem worden
Een standaard ID. Buzz met lange wielbasis heeft al een maximaal toelaatbaar gewicht van 3.000 kilo. De GTX krijgt ook nog een grotere accu. Als je daar nog een uitklapdak/tent op monteert, is de kans groot dat de camper over de 3.500 kilo gaat wegen. Op dat moment moet je een rijbewijs C- of C1 hebben, oftewel een vrachtwagenrijbewijs. En dat heeft niet iedere vakantieganger…
Eén reactie op “Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de wegenbelasting voor een camper in 2025 nog steeds zo laag?

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Rijke mensen willen echt geen elektrische auto, komt Lamborghini achter

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Rijke mensen willen echt geen elektrische auto, komt Lamborghini achter

Hoe komt het dat Verstappen niet voorbij kon aan Leclerc? En moet ik wel naar de GP van België gaan volgend jaar?

In dit Europese land willen ze een flitspaal invoeren tegen asociale wielrenners

Is zo’n betrouwbare Suzuki Swift Sport na 7 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Misschien kunnen ze zich de moeite besparen.
https://www.tonke.eu/modellen/tonke-id-buzz/