
Bijna iedere bus die Volkswagen ooit heeft gemaakt, kon je bestellen als camper. Die modellen worden, afhankelijk van de serie, California of Westfalia genoemd. De meeste hiervan zijn gebaseerd op een Volkswagen Transporter. Voor de ID. Buzz liggen er plannen op tafel voor een elektrische California, maar daarvoor moeten we nog even geduld hebben.
Volkswagen heeft pas geleden de ‘snellere’ versie van de ID. Buzz onthuld. Deze nieuwe ID. Buzz GTX heeft een groter accupakket aan boord en zou in theorie ook een grotere actieradius moeten hebben. Wel zo handig als je met je California naar het Gardameer wil en niet om de twee uur wil laden. Nu heeft de nieuwe GTX genoeg afleiding aan boord om het wachten wat dragelijker te maken, zoals ChatGPT en een groot panoramisch dak.
Wat zijn de reden voor het uitblijven van een ID. Buzz-camper
Lars Krause is het hoofd van sales- en marketingafdeling van Volkswagen. Volgens hem zijn zowel de ID. Buzz en de California een icoon. Maar er is simpelweg geen markt voor een combinatie van die twee. Tegen AutoCar zegt hij: ‘Ik kan je vertellen dat we altijd beginnen vanuit de markt en gezien de marktcijfers en gelet op onze klanten, blijkt dat de vraag naar dit soort voertuigen er nu niet is, volgens ons.’
Dit wil niet zeggen dat Volkswagen nooit een ID. Buzz-camper gaat maken. Krause zegt: ‘We verwachten dat de vraag naar modellen zoals een ID. Buzz California pas over een paar jaar gaat toenemen. Daarom richten we ons nu op het vinden van een oplossing voor de Volkswagen ID. Buzz California. Dit is de reden waarom de auto nu nog niet op de markt komt.’
Het gewicht kan een extra probleem worden
Een standaard ID. Buzz met lange wielbasis heeft al een maximaal toelaatbaar gewicht van 3.000 kilo. De GTX krijgt ook nog een grotere accu. Als je daar nog een uitklapdak/tent op monteert, is de kans groot dat de camper over de 3.500 kilo gaat wegen. Op dat moment moet je een rijbewijs C- of C1 hebben, oftewel een vrachtwagenrijbewijs. En dat heeft niet iedere vakantieganger…
Eén reactie op “Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Pechgevallen met elektrische auto’s in Nederland stijgt enorm, wat gaat er mis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom hoeven Flixbus-chauffeurs eigenlijk helemaal geen rijbewijs te hebben?

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Waarom er nu een enorme run op dieselbusjes plaatsvindt in Nederland

Deze bizarre tweekoppige bus kun je echt bestellen bij Citroën (en daar is een goede reden voor)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de wegenbelasting voor een camper in 2025 nog steeds zo laag?

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Op deze manier kun je geld terugkrijgen van de RDW

Je gelooft het niet, maar dit keurige appartement is eigenlijk een (zelfgebouwde) camper

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Misschien kunnen ze zich de moeite besparen.
https://www.tonke.eu/modellen/tonke-id-buzz/