
Wij zouden het nooit aandurven om een tweedehandsauto te kopen met een wrap. De verkoper kan bijna letterlijk alles verstoppen onder de plakfolie. Als je twee jaar later de wrap verwijdert, dan blijkt het ineens dat de blanke lak van het dak verwijderd is en er paarse bumpers onder de groene auto zitten. En dan moet je nog hopen dat de wrapper niet met zijn mesje te diep heeft gesneden én dat de folie er netjes afkomt. De grote vraag is: is een wrap bij een nieuwe auto dan wel een verkoopargument?
In de VS denken ze van wel. Volkswagen wil daar graag meer exemplaren van de ID.Buzz verkopen en hebben daar een interessante tactiek voor bedacht: een wrap aanbrengen. En niet zomaar een wrap: eentje die de helft van de auto bedekt. Zo krijgt de elektrische retrobus een two-tone uiterlijk zoals de oudere busjes van Volkswagen dat ook hadden. De bovenste helft van de ID.Buzz zou dan bijvoorbeeld wit kunnen zijn. In warme staten ook nog eens een praktische keuze.
Gewrapte Buzz verkoopt beter
De baas van Volkswagen vertelt aan Automotive News: ‘Een voertuig met één kleur verkoopt niet zo snel als een auto met twee kleuren. Zodra een dealer ze aankleden en wrapt, zien we de verkopen toenemen.’ Het wrappen van de bovenste helft van een Buzz zou ongeveer 3.000 dollar kosten. Volkswagen komt dealers tegemoet en betaalt de helft van de wrap. Zo willen ze de voorraadmodellen die niet lekker verkopen toch slijten.

Je kunt de ID.Buzz in de VS trouwens vanuit de fabriek al als two-tone bestellen. De bovenste helft is dan altijd wit of zilverkleurig. Maar Volkswagen levert ook een optie voor een single-tone voor de kleuren wit, zwart en zilver. Deze modellen verkopen dus blijkbaar niet zo lekker en worden dus indien gewenst voorzien van een wrapje. In Nederland zijn er meer opties. Je kunt geel en groen ook zonder wit dak bestellen, maar er zijn ook genoeg opties voor tweekleurige lak.
Lees ook: Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
