Wij zouden het nooit aandurven om een tweedehandsauto te kopen met een wrap. De verkoper kan bijna letterlijk alles verstoppen onder de plakfolie. Als je twee jaar later de wrap verwijdert, dan blijkt het ineens dat de blanke lak van het dak verwijderd is en er paarse bumpers onder de groene auto zitten. En dan moet je nog hopen dat de wrapper niet met zijn mesje te diep heeft gesneden én dat de folie er netjes afkomt. De grote vraag is: is een wrap bij een nieuwe auto dan wel een verkoopargument?

In de VS denken ze van wel. Volkswagen wil daar graag meer exemplaren van de ID.Buzz verkopen en hebben daar een interessante tactiek voor bedacht: een wrap aanbrengen. En niet zomaar een wrap: eentje die de helft van de auto bedekt. Zo krijgt de elektrische retrobus een two-tone uiterlijk zoals de oudere busjes van Volkswagen dat ook hadden. De bovenste helft van de ID.Buzz zou dan bijvoorbeeld wit kunnen zijn. In warme staten ook nog eens een praktische keuze.

Gewrapte Buzz verkoopt beter

De baas van Volkswagen vertelt aan Automotive News: ‘Een voertuig met één kleur verkoopt niet zo snel als een auto met twee kleuren. Zodra een dealer ze aankleden en wrapt, zien we de verkopen toenemen.’ Het wrappen van de bovenste helft van een Buzz zou ongeveer 3.000 dollar kosten. Volkswagen komt dealers tegemoet en betaalt de helft van de wrap. Zo willen ze de voorraadmodellen die niet lekker verkopen toch slijten.

Volkswagen ID.Buzz met nepruiten
Een Buzz’je zonder two-tone

Je kunt de ID.Buzz in de VS trouwens vanuit de fabriek al als two-tone bestellen. De bovenste helft is dan altijd wit of zilverkleurig. Maar Volkswagen levert ook een optie voor een single-tone voor de kleuren wit, zwart en zilver. Deze modellen verkopen dus blijkbaar niet zo lekker en worden dus indien gewenst voorzien van een wrapje. In Nederland zijn er meer opties. Je kunt geel en groen ook zonder wit dak bestellen, maar er zijn ook genoeg opties voor tweekleurige lak.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *